Är det tidigt...

S

Skuggabaldur

...att ta ut hästarna vid halv 6 på morgonen? Vad tycker ni? Ovanligt tidigt eller lagom?
Själv tycker jag det är alldeles lagom, men vill gärna höra fler åsikter :) !
 
Sv: Är det tidigt...

När jag jobbar tidigt åker de ut vid 5 på morgonen. De brukar se lätt förvånade ut, men ganska nöjda...
 
Sv: Är det tidigt...

...att ta ut hästarna vid halv 6 på morgonen? Vad tycker ni? Ovanligt tidigt eller lagom?
Själv tycker jag det är alldeles lagom, men vill gärna höra fler åsikter :) !

Jag tycker det är lagom. När jag hade hästarna hemma på gården så kom de alltid ut vid den tiden. Nu har jag dem inhyrda och där sköts in och utsläpp av de som äger stallet och nu kommer de inte ut förrän 8-9 och det tycker jag egentligen är aldeles för SENT :crazy:
 
Sv: Är det tidigt...

Ska jag jobba tidigt åker hästarna ut 5-halv 6 tiden, men om jag inte behöver kliva upp, får dom vackert vänta på mej till halv 8-8..... den förra hästen jag hade, skulle inte gillat det här, men dom 2 som nu står i stallet och tuggar hö, bryr sig inte, dom har ALLTID hö som räcker hela natten;)
Även om man är en seriös hästägare, som alltid vill sin/sina hästars bästa, måste man få unna sig en liten sovmorgon...

* Jenny *
 
Sv: Är det tidigt...

Nä, jag tycker inte det är för tidigt.
Tror det är ganska normalt för de som jobbar att
släppa ut dem vid den tiden.
 
Sv: Är det tidigt...

Mina kommer ut klockan sex när jag jobbar dagpass. De får lite betfor och morötter inne medan jag klär på dem regntäckena, och sen får de hösilaget ute.
Nej, jag tycker inte det är tidigt för dem. Det är värre för mej som måste stiga upp så tidigt :D

Immer
 
Sv: Är det tidigt...

...att ta ut hästarna vid halv 6 på morgonen? Vad tycker ni? Ovanligt tidigt eller lagom?
Själv tycker jag det är alldeles lagom, men vill gärna höra fler åsikter :) !


men vem kan tycke de är för tidigt???:confused:
mina åker ut efter frukost kl 5 mest för att jag ska hinna allt före jobbe...sen är dom ute minst 14 timmar...ibland mer....detta gäller ALLA dagar även helgen...hästar är vanedjur....och behöver rutiner...visst en del klarar sig bättre en del sämre utan rutiner men jag har haft en vävare så jag kör stenhårt på morronrutinen...kväll kan variera allt från 19-21.....

cat
 
Sv: Är det tidigt...

...att ta ut hästarna vid halv 6 på morgonen? Vad tycker ni? Ovanligt tidigt eller lagom?
Själv tycker jag det är alldeles lagom, men vill gärna höra fler åsikter :) !

För tidigt för vem? ;)
Pållarna har nog inte den typen av tidsuppfattning...
Det är bara vi som tycker att det är tidigt...:angel:
Våra pållar åker ut vid 8 men det är för att ingen är igång innan det...
Skulle vi alla börja jobba tidigt så skulle de åka ut tidigare tror jag...

// M
 
Sv: Är det tidigt...

min kuse verkar tycka det e för tidigt. För han som sköter utsläppen klagar jämt på att han vägrar komma ut från boxen :P inte förrän vid sju eller åtta vill han ut ^^
 
Sv: Är det tidigt...

Hästarna har nog ingen uppfattning om klockan är halv 6 eller om den är 8. eller? :P
 
Sv: Är det tidigt...

Det är tidigare än i dem flesta inackorderingsstallen iaf. Där har ju inte folk stallet på gården och kan släppa ut dem direkt man går upp utan måste åka en kortare eller längre sträcka och fodra alla hästar.
I stallet där jag hyr in mig är det kl 7-8 dem kommer ut.
Jag tycker inte det är för tidigt att släppa ut dem halv 6, jag tror hästar i allmänhet mår som bäst ju mindre tid dem står i boxen.
 
Sv: Är det tidigt...

Egentligen tycker jag inte att hästarna kan komma ut för tidigt, men lite i tidigaste laget tycker jag ändå att det är.
Våra hästar vill gärna inte ha det bäckmörkt ute när de blir utsläppta - då står de bara vid grinden och trycker..
 
Sv: Är det tidigt...

I stallet där jag har min häst släpps dom ut kvart över 5 (på morronen) =D
 
Sv: Är det tidigt...

Egentligen tycker jag inte att hästarna kan komma ut för tidigt, men lite i tidigaste laget tycker jag ändå att det är.
Våra hästar vill gärna inte ha det bäckmörkt ute när de blir utsläppta - då står de bara vid grinden och trycker..

det är därför man sätter upp strålkastare som lyser upp hagen med timer som släcks när de blir just och slås på igen på em när mörkret lagt sig :smirk:
 
Sv: Är det tidigt...

Det är väl en ganska bra tid, speciellt om man jobbar. Jag är själv i stallet vid 6 tiden för att fodra och släppa ut hästarna. Fr o m nästa månad börjar jag nytt jobb och för att hinna till jobbet i tid så blir det nog minst en halvtimme tidigare än vad jag brukar nu.
 
Sv: Är det tidigt...

tycker det låter hur bra som helst. hästarna i stallet där jag är kommer ut vid den tiden på vardagarna eftersom de som släpper ut jobbar.
 
Sv: Är det tidigt...

Min hästar kan inte klockan- de får den dygnsrytm jag ger dem.
Så dom måste ut innan jag åker till jobbet.....tidigt.
//FPL
 
Sv: Är det tidigt...

Hade jag haft möjligheten så hade jag oxå släppt ut mina hästar tidigt. Nu kommer dom ut vid 8 snåret, har jag jobbat natten kommer dom ut vid 7
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 032
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp