Hej
@Dolce
jag tänkte först inte skriva något, men hoppas ändå detta kan vara till någon hjälp.
Många många år sedan hade jag ett förhållande där jag hamnade i ungefär samma sits som du.
Mycket bottnade i mitt då låga självförtroende och självkänsla.
Dåvarande kille tittade mycket på porr, man skulle kunna säga att det var ett beroende.
De ljögs och smögs och var absolut inte han kunde medge. Han försökte dölja det på datorn osv, men sånt är inte svårt att hitta.
För mig blev det ett "problem" eftersom jag hade så dåligt självförtroende, var överviktig, osäker och rädd för att bli lämnad om jag motsatte mig för mycket.
jag kände mig mindre värd och kände mig "för ful" med tanke på hur tjejerna i porr filmerna såg ut. Varför tittade han då inte på porr med större tjejer undrade jag? Varför tände han inte på mig? Var jag inte tillräcklig?
Detta ledde till att jag tillslut inte längre tog några initiativ till sex, för jag kände inte att jag dög. Han tog intiviaiv, men jag ville inte för det enda jag gjorde var att jämföra mig med vad han brukade titta på.
Det blev en ond cirkel av alltihop. Det gick inte heller att diskutera ämnet.
Tillslut blev det för mycket med alla lögner, smygandet och avsaknaden av närhet för mycket.
Idag ser jag annorlunda på porrtittande partner. Jag är inte stormförtjust i det, men låter det inte bli ett problem sålänge det inte påverkar vårat samliv.
Har mognat mycket i mig själv och det då dåliga självförtroende och självkänslan är nu i princip borta.
Sen tror jag också det är viktigt att man hittar någon som matchar en även i sovrummet. Någon som får en att känna sig uppskattad. Som får en att känna att man duger som man är, som låter en göra misstag, är öppen för att diskutera varandra behov. Framför allt måste man våga prata med varandra. Det är en helt ny värld. Jag lovar
Du behöver prata med din partner. Håll det inte inom dig.
Vem vet, ni kanske båda går runt och tror saker om varandra och situationen. Detta leder i sin tur till att det bara blir mer och mer negativt och smutsigt.
Förlåt för rörigt inlägg.
Inte direkt världsbäst på att uttrycka mig.