Är det nu man får börja gnälla?

Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Jag hade liten C-kupa innan jag blev gravid med min dotter, redan i andra månaden hade jag hux flux fått F-kupa... När jag väl fött så blev brösten, tack o lov, inget större, snararde tvärtom... Har nu DD-kupa (men antar att jag snart får plocka fram mina F-kupor igen)

kl

jag hade c innan, har en amningsbh i stl d nu men jag får dubbeltuttar av den. tyvärr är utbudet inte jättestort här så jag får väl vänta tills jag ska till cork.

det är även jätteskillnad på full tutte och uräten tutte mina skiljer säkert två storlekar haha. vräk nu i dej chokladen så bebisen kommer ut!

Kan inte vara så lätt för honom heller..

Så här lät det när jag ringde min sambo en dag när han jobbade. Jag gick på övertid och vankade...

Jag: Hej, hur e det?
Han: Jo, det är väl bra
J: vad gör du då?
H: Jobbar, vad ville du?
J: Bara höra hur det var med dig.
H: Men, fan. Du skrämde ju livet ur mig. Trodde det var på G när jag såg att det var DU som ringde.

Där fick jag för att jag ville vara lite social.
Nog för att vänner och släktingar hoppade högt så fort jag ringde, men nu kunde jag inte ens ringa gubben utan att han hoppade högt..:mad::D

:rofl:
Här får man knappt gå på toa, för om man inte svarar när hela tjocka släkten ringer, då tar dom för givet att man åkt..

Häromdagen började sambon få en massa sms och telefonsamtal av folk som trodde vi åkt iväg.
- Varför tror alla det?, undrade sambon.
- Jamen Emily har ju inte varit inne på datorn sedan kl 14, blev förklaringen.

:D

haha. Jag sa till folk att JAG MÖRDAR ER OM NI FRÅGAR IGEN!!! de lär ju knappast missa det ändå. på min msn hade jag "väntar" tills jag åkte in, då ändrade jag till "föder nog barn" :D

Ja jag har börjat svara "NEJ" i telefon. :angel:

Eller som när jag varit i tvättstugan, är på väg in igen och hör telefonen ringa.
Småspringer inte sådär smidigt som man gör med en vattenmelon till mage.
Svarar och är lite smått andfådd:angel:
Syrran i andra änden brister ut i ett
- du andas konstigt! Har du ont???!! kommer den nu?

*suck*

och enligt vad alla säger är att dom med största sannolikhet blir som meloner när mjölken rinner till. :o

meloner räcker inte, det går ju att ställa en hel familjepizza på tuttarna när man står upp :rofl:

Eller när man vaknar på morgonen och sätter sig upp i sängen och verkligen känner hur mjölken rinner runt i brösten ;)

Vi fick besök när min mjök precis runnit till, min pappa kramade mig jätte försiktigt och kom åt en körtel precis uppe vid axeln och jag trodde jag skulle dö av smärta. Mamma bara garva!

:rofl:

Mamma berättade att ungefär tredje dagen efter hennes förlossningar har hon kallat för "flygplansdagen" för då har hon bara kunnat ligga med armarna rakt ut. :D

*Kl*
Nu har de hänt någonting här, vad det är har jag dock ingen aning om. :crazy: Vaknade inatt med värkar så jag gick upp efter ett par timmar och packade väskan och tog en dusch. När jag sprang runt här med mobilens tidtagarur igång var det 2 minuter mellan värkarna, nu verkar dom glesna ut och bli oregelbundna med 3-5 minuter i mellan så det var nog bara falskt alarm.
MEN om detta ska föreställa "små löjliga förvärkar", då vill inte jag föda barn längre!! Får man hoppa av innan det sätter igång på riktigt? :angel:

Såklart man får :) Bara ringa storken så fixar den alltihopa ! Du vaknar bara med knytet i famnen :D

MEN om detta ska föreställa "små löjliga förvärkar", då vill inte jag föda barn längre!! Får man hoppa av innan det sätter igång på riktigt? :angel:

Hihi...gött att det händer något juh!!!:banana:

jag försökte hoppa av allt när jag låg på förlossningen och värkarna gick i varandra. Bm, en sköterska och min sambo låg över mig för att jag inte skulle sparka sönder allt i min närhet.:devil:
Men då uppenbaraders en ängel....narkosläkaren stod i dörren med min räddning EDA:love::love:
Sen var det ingen pärs alls.
Skulle lätt göra om det vilken dag som helst, det sa jag efter att Jason var ute oxå. Trots att jag där under ett svagt ögonblick förklarade att resterande barn skulle adopteras...:angel::D

Du kommer klara det fiiiint precis som alla andra:)

Ojdå!
Hur går det för dig?
Men snart kanske det är dags då! :bump::bump:

Minns när jag skulle ha mitt första barn.
När det gjorde som ondast på förlossningsbordet skrek jag:
"Jag vill inte mer! Jag ska inte ha nå' barn"!

:angel:
Svor till gudarna att ALDRIG MER utsätta mig för det.
Men se, det blev 2 ggr till. Och jag sa likadant var gång..:D

Ja jag har börjat svara "NEJ" i telefon. :angel:

Imponerande att du svarar i telefon överhuvudtaget fortfarande tycker jag :)

Själv har jag slutat svara i telefon. Jag orkar helt enkelt inte förklara för alla att INGENTING har hänt - IGEN. Jag har dessutom sagt till alla att vi hör av oss när vi åker in eller om läget förändras. Ändå ringer det femton människor om dagen och undrar om det har satt igång än "har du värkar?" "känner du nåt?" "tror du att du föder innan veckan är slut?".

Eftersom jag har slutat svara så har alla börjat ringa sambon istället. Sambon jobbar ju fortfarande och blir således störd på jobbet sisådär femtielva gånger per dag. Nu har det gått så långt att han struntar i att svara också.

Sen ringer han runt till alla på kvällarna när han kommer hem och säger att ingenting har hänt ännu. :rofl:

*Kl*
Nu har de hänt någonting här, vad det är har jag dock ingen aning om. :crazy: Vaknade inatt med värkar så jag gick upp efter ett par timmar och packade väskan och tog en dusch. När jag sprang runt här med mobilens tidtagarur igång var det 2 minuter mellan värkarna, nu verkar dom glesna ut och bli oregelbundna med 3-5 minuter i mellan så det var nog bara falskt alarm.

Spännande - det händer grejer!! :bump: Håller tummarna för att du snart får föda (och slipper fler falska alarm, vem vill ha ont i onödan liksom?)

Vi har blivit tillsagda att åka in om man har regelbundna värkar och uppskattningsvis 3 st sådana på tio minuter. Ring till förlossningen och hör med dem tycker jag - om det är två minuter emellan så verkar det ju vara ganska nära?

Åh, vad roligt ÅDI att det börjar hända saker. Jag blir avundsjuk.

Här händer det inte ett skit. Har legat med huvudvärk hela natten, men inget annat. Vaknade som vanligt imorse utan en enda värk i sikte. Nu ska jag ner till stallet och reka lite.

Undrar om det kan vara så att ÅDI är på BB?
Har ju inte skrivit sen tidigt i morse.. ååå vad spännande detta är! :bump:

Hoppas min bäbis känner pressen nu snart :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka