Är det nu man får börja gnälla?

Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Har otroligt mkt sammandragningar nu sedan ett par dagar tillbaka - dum fråga kanske, men hur skiljer sig sammandragningarna från förvärkarna? Förvärkarna gör ont?

Om jag inte missminner mig så påminner det lite om mensvärkar.
På mig så började smärtan i ryggen & "drog sig framåt" mot livmodern.

Ja. Ganska bra beskrivet.:bow:
+ att jag tyckte det var en dov smärta i ryggen och en "vass" smärta i livmodern och sen att det sticker i underlivet.

Då förstår jag - har känt ett par sådana, men det är låååångt ifrån ofta/regelbundet. Får nog vänta ett tag till på min bebbe...

Tyckte ni att ni blev ömmare i fogarna när det närmade sig förlossning?

Ja det tyckte jag.
Just för att det trycker så mkt neråt. Det gillade inte fogarna såå mycket.:crazy:

Jag tror inte heller att du behöver vänta så länge.

Hur många dagar över tiden har du gått? Här får vi gå max 42 veckor, dvs. man ska senast sättas igång på 42+0...

Jag hade BF förra måndagen, så det är exakt en vecka över idag.
BM sa att om jag inte fått i början på nästa vecka så skulle jag få åka till förlossningen för bedömning om igångsättning. :crazy:

Nädå.. jag vet ett par som INTE har satts igång trots att de gått 2 veckor över tiden.
Det beror på hur stor bebis är.:)

Ja, min moster gick då över 3 veckor med sitt sista barn, och de här senaste dagarna har jag fått höra mååånga historier om "När jag gick över 3 veckor med..." :devil:

Då förstår jag - har känt ett par sådana, men det är låååångt ifrån ofta/regelbundet. Får nog vänta ett tag till på min bebbe...

Tja, det brukar väl komma & gå lite som det behagar. Men du lär nog märka när det börjar närmar sig & bli dax ;)

Tyckte ni att ni blev ömmare i fogarna när det närmade sig förlossning?

Jag hade inga direkta känningar i fogarna under graviditeten, snarare kände jag av dem efteråt lite granna.
Är nog lite olika där, från person till person.

Nä, nu får det allt komma ut någon bebis snart, se så, sätt igång & krysta tjejer :banana:
Vi vill ju se flera bebisar :bump::love::love:

Ja det tyckte jag.
Just för att det trycker så mkt neråt. Det gillade inte fogarna såå mycket.:crazy:

Låter bra, för mina fogar gör så in i h*lvete ont nu. Jag hoppas verkligen det är ett tecken på att det är på g.

Jag är helt säker på att det är din tur snart. ;)
Att slemmisen har släppt är ju ett tecken på att nåt håller på att hända.

*hoppas hoppas*

OM du åker in eller om det händer nåt så måste du kasta iväg ett inlägg här så vi får veta. Lova? :angel::D

Jag är helt säker på att det är din tur snart. ;)
Att slemmisen har släppt är ju ett tecken på att nåt håller på att hända.

*hoppas hoppas*

OM du åker in eller om det händer nåt så måste du kasta iväg ett inlägg här så vi får veta. Lova? :angel::D

Självklart!
Jag har dessutom supercassie som stand-in-uppdaterare sen när jag ska åka iväg!

Självklart!
Jag har dessutom supercassie som stand-in-uppdaterare sen när jag ska åka iväg!

Åååh! Cassie! Du valde den bästa stand-in:en oxå. :love::bow:
Det låter bra det så vi får veta när det är på g.
Jag kommer ju studsa av nyfikenhet.. ( Eller ja, det gör jag nästan redan) ;)

Jamen hon är ju min fruga, så hon är ju hispig som tusan. :rofl:

Känns så himla roligt med dethär forumet, för jag tror att jag är mer mån om att uppdatera här om ngt händer än när det gäller att uppdatera familj och släkt :o

Är det normalt? :devil:

Jamen hon är ju min fruga, så hon är ju hispig som tusan. :rofl:

Känns så himla roligt med dethär forumet, för jag tror att jag är mer mån om att uppdatera här om ngt händer än när det gäller att uppdatera familj och släkt :o

Är det normalt? :devil:

Pfff.. normalt? ..

KLART DET ÄR! :bump::bump::rofl::D:angel:

Ja just det ja! Det var så det var.
Då förstår jag att hon är lite nervig nu då! hihi
Det börjar dra ihop sig, så att säga.

Hur många dagar över tiden har du gått? Här får vi gå max 42 veckor, dvs. man ska senast sättas igång på 42+0...

Här skickas man på kontroll på 42+0

Mina är förövrigt födda

42+4 - igångsättning
42+2 - igångsättning
42+0 - det startade självmant faktiskt

Nu trådkapar jag lite... :angel:

Hur tyckte du att igångsättning var i jämförelse med förlossningen som startade naturligt?

Tycker man bara får höra hur hemska igångsättningarna är...? Stämmer det verkligen?

Nej hörrni, nu ska jag gå och sätta mig i duschen och försöka övertala bäbis att komma ut.
Vi hörs imorgon (om inget mot all förmodan skulle hända inatt, då kanske jag dyker in och uppdaterar :D )

Natti!

Nej hörrni, nu ska jag gå och sätta mig i duschen och försöka övertala bäbis att komma ut.
Vi hörs imorgon (om inget mot all förmodan skulle hända inatt, då kanske jag dyker in och uppdaterar :D )

Natti!

Det gjorde jag oxå när jag kände att det var nåt på G.
Morgonen därpå åkte vi in. ;)

Sov gott om du kan sen! :love:

Tja jag har väldigt olika igångsättningar.

Ettan var ett tre dagars helvete med overksamma pinvärkar som slutade i akutsnitt. Var ungefär lika latjo som det låter.

Tvåan gick igång snabbt och bra och det hela tog "bara" 17 timmar från första värk tills han var ute. Helt ok förlossning

Trean som startade spontant var en luring. Jag gick 18 timmar med lugna värkar och öppen till 4 cm. Sen tog de hål på hinnorna och en timme senare är han född. Det blev riktigt intensivt på slutet med andra ord.

Trean är den förlossning jag mått bäst efter, men tvåan var den som var lättast att hantera. jag föredrar dock spontanstartat

Ja det tyckte jag.

Bwaaa !!! Fogarna kan ju inte göra ÄNNU ONDARE ?? Då bryter jag ihop!
Jag kan ju inte gå nu - och jag har 5 veckor kvar :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka