Är det nu man får börja gnälla?

Sv: Är det nu man får börja gnälla?

mina fogar blev bättre på slutet. när bebis fixerades så blev det som att han höll fogarna på plats. Jag var förövrigt så dålig i mina fogar att jag hade kryckor och 100% sjukskrivning

Det jag är mest rädd för att att fogarna ska fortsätta göra ont långt efteråt.
Många säger ju att det inte går över bara för att bäbisen kommer ut, även om det kanske inte är lika ont. :crazy:

Jag har gått på kryckor sen i OKTOBER ... och 100% sjukskriven sen mitten av januari. Så bara tanken på 'ännu ondare' får mig att vilja fly ut i skogen eller nåt :eek:
Lite lättade det när bebis la sig rätt i bäckenet, men framfogen har på sista tiden blivit värre ... Blä!

Usch vad jobbigt.
Man får hålla tummarna för att det går över efteråt.

Det jag är mest rädd för att att fogarna ska fortsätta göra ont långt efteråt.
Många säger ju att det inte går över bara för att bäbisen kommer ut, även om det kanske inte är lika ont. :crazy:

Oftast är foglossningsbesvär hormonstyrt har jag för mig.
Så bättre blir det. Betydligt bättre.
Jag hade en GRYM foglossning med mina 2 sista.
Men det gick över.. Lite kunde man känna ett tag efter när man t.ex sköt nåt tungt framför sig.
Det kan jag göra fortfarande nån ggn sådär. ( fick lilla tösen för 15 månader sen nu)

Men jag har problem av ischias fortfarande.
Har jag haft sen barn 2.
Det däremot kan man fortsätta ha stora problem av om man hade problem med ischias-nerven när man var gravid..:crazy:
Men man lär sig leva med det.
Och man lär sig snart vilka rörelser i livet som är uteslutna.
(t.ex ligga på rygg och cykla med benen det går INTE. *aj aj*)

Tror att du kan räkna med att det kommer försvinna dina foglossningsbesvär.
Det brukar det göra.

Angående proppen...
Visst kan man gå två veckor till. Men oftast så blir det ju av innan. Och för mig som inte hade haft en sammandragning (i alla fall inte som jag hade kännt) och kanske 5 förvärkar så var proppen ett underbart tecken på att h*n där inne hade en tanke på att komma ut i alla fall...

Jag hade mycket SD redan 3 månader innan och på slutet typ hela min vakna tid. Förvärkar ca 1 månad innan. För mig gick varken slempropp eller vattnet :) Jag fick en blödning som en lite peng 10 minuter innan första värken och sen på förlossningen så gjorde de så att vattnet gick på mig. Så olika det kan vara :D

Jag har inte haft besvär med fogarna under mina graviditeter.
Däremot efter andra barnet kändes det som att allt satt löst vid höftpartiet.
Det kom en dag efter att han föddes och höll i sig ett par veckor.

Om igångsättning har jag bara positivt att säga.
Blev igångsatt med första barnet i v.40+1 pga havandeskapsförgiftning.
Den förlossningen tog 8 timmar från första värken.
Värkarna började lugnt fast regelbundet direkt.
Fick jätteont efter 4 timmar och då fick jag EDA.
Låg och sov i 2 timmar och vaknade av krystvärkar.
Krystade en timme, sen var han ute.

Oftast är foglossningsbesvär hormonstyrt har jag för mig.
Så bättre blir det. Betydligt bättre.
Jag hade en GRYM foglossning med mina 2 sista.
Men det gick över.. Lite kunde man känna ett tag efter när man t.ex sköt nåt tungt framför sig.
Det kan jag göra fortfarande nån ggn sådär. ( fick lilla tösen för 15 månader sen nu)

Men jag har problem av ischias fortfarande.
Har jag haft sen barn 2.
Det däremot kan man fortsätta ha stora problem av om man hade problem med ischias-nerven när man var gravid..:crazy:
Men man lär sig leva med det.
Och man lär sig snart vilka rörelser i livet som är uteslutna.
(t.ex ligga på rygg och cykla med benen det går INTE. *aj aj*)

Tror att du kan räkna med att det kommer försvinna dina foglossningsbesvär.
Det brukar det göra.

Jag hoppas du har rätt. :bow:
Har haft lite känningar av ischias också, men inte ens i närheten av hur fogarna har kännts, så det skulle jag faktiskt kunna tänka mig att leva vidare med.
(Hoppas jag inte säger för mkt nu :D :o )

Nu ska vansinnet producera ett riktigt gnällinlägg!

Nu tror jag att jag håller på att bli sjuk eller ngt. :crazy:
Känner mig jättevarm och nästan febrig, konstig i magen och har jätteont i huvudet. Mår lite illa till och från.
Ska man bli sjuk nu också till råga på allt?
JAG ORKAR INTE! :mad:

Inte nog med att man har legat vaken halva natten pågrundav fogarna och bäbis som dansat tango eller ngt där inne, nu ska man må skit under dagen också.
Morr!

Skickade iväg sambon att handla Pro-Viva och isglass, ska trösta mig med det och en korsordstidning.

Stackars, stackars mig..

Nu känns det bättre.. ;)

men chokladen då???!!! jag har ju sagt att det funkar! och att du känner dej sjuk är så att du ska lägga dej och vila för imorrn kommer det att sätta igång! :bump:

Ok, jag litar på dig.
(Skickar ett sms till sambon att han ska köpa med choklad hem när han kommer från jobbet)

Jag kände mig sjuk två dagar innan mina värkar började. Hade då feber och kräktes. Jag tänkte också ska jag bli sjuk nu, men det var bara ett teckn på att förlossningen skulle börja. Dagen efter mådde jag fint och satt igång att laga en massa mat för att frysa in. Jag var på riktigt fixar humör vilket jag aldrig är annars. :o På natten började värkarna.

Nu ska vansinnet producera ett riktigt gnällinlägg!

Känner mig jättevarm och nästan febrig, konstig i magen och har jätteont i huvudet. Mår lite illa till och från.
)

Sådär mådde en kompis innan hon fick sin son.
Dagen efter var det dax att föda. :bow:

hoppas hoppas !!! :bump:

Ja det är en bombsäker metod ;)

På tal om brösten i magtråden så minns jag det som en stor dag när tuttarna återigen stack ut mer än magen hihi. Jag hade inte ens märkt att de växt för magen var så stor! Nu har jag precis provat att amma i sjalen (inför flygresa i april) och det funkade fast jag fick hiva upp tutten haha den hängde så långt ner! :D

Kroppen brukar förbereda sig genom att rensa ur sig eller vad man fint ska säga. Vissa spyr och andra sitter på skithuset hela tiden ;)

Illa brukar man må när bebisen börjar närma sig spinaeknölarna sa min BM och under förlossningen är de inte alls ovanligt att man tom kräks när bebisen är påväg förbi spinae!

Jag hade mycket SD redan 3 månader innan och på slutet typ hela min vakna tid. Förvärkar ca 1 månad innan. För mig gick varken slempropp eller vattnet :) Jag fick en blödning som en lite peng 10 minuter innan första värken och sen på förlossningen så gjorde de så att vattnet gick på mig. Så olika det kan vara :D

Mitt vatten gick inte heller själv.
Dom fick ta hål på hinnorna på förlossningen.

Att alla förlossningar är så olika är ju det som är så spännande...:bump:

Aha, då kanske det är dags för bäbis att börja komma ut snart då, för idag är verkligen ingen bra dag!

Har fruktansvärt ont i korsryggen också, och humöret är som en berg-ochdalbana.

Sambon kom precis hem UTAN CHOKLAD! Behöver jag ens förklara hur min reaktion blev?
Jag började störtböla och sambon visste nog inte om han skulle våga skratta eller inte.
Han kramade iallafall om mig tills jag slutat grå¨ta hysteriskt, och skyndade sig iväg till statoil för att köpa.

Kan inte vara så lätt för honom heller..

Angående bröst så är jag lite orolig över hur stora dom kommer att bli när jag ska amma. :crazy:
Har D-kupa i vanliga fall när jag inte är gravid, nu är dom något större, och enligt vad alla säger är att dom med största sannolikhet blir som meloner när mjölken rinner till. :o

Jag ahde med d-kupa när jag inte var gravid. De blev väldigt stora när de var fulla med mjölk... Eller tja gigantiska. Sen efter amningen kändes det som brösten försvann, då de var som innan man började amma.

Jag som önskar mig en nätt liten B-kupa, som när man var fjortis. :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka