Är det nu man får börja gnälla?

Sv: Är det nu man får börja gnälla?

kikar in och hejjar fram vansinnets bebbe även idag :)

Själv vaknade jag med mensvärk i ljumskarna - men det verkar ha gett med sig så det räknas nog inte som förlossningen har satt igång...? :(

Jag har BF 14/3 enligt UL...men bebis får gärna komma innan dess. Med min tur lär jag väl föda på påskafton och då lär det väl vara årets snöstorm eller nåt... (vi som knappt haft snö en enda dag i vinter)

Min käre far har meddelat att jag kommer få barn den 21e vilket jag inte hade tänkt att gå med på för det är ju nästan 2 veckor dit!?
Men sedan läste jag teorin om fullmånen, var det vansinnet som skrev den tro?, och att nästa fullmåne skulle vara på långfredagen som är just den 21e :crazy:

jag hörde att den vanligaste dagen att föda på var 22:a och det är ju just på påskafton...verkar som att vi får vänta på våra bebbar.

Blir tokig på alla (om än välmenande) samtal och sms om "har det hänt nåt?"

får lust att gorma tillbaks att jag hör av mig om det händer något. Vem väntar mer än jag själv liksom? :rofl:

Precis! :p
Igår var jag och sambon på en liten Norgeutflykt eftersom det kanske inte kommer bli några spontanturer på ett tag, när jag kom till stallet vid 17 tiden för att mocka var det redan mockat och klart, maten var uppmätt och hästen var intagen och borstad.
Fick ett sms precis när jag konstaterat detta "antar att du är på BB men det är klart i stallet så tänk inte på det"

Så nu är det väl bäst att jag klär på mig och åker dit och visar att magen fortfarande sitter på plats...

Min inre röst har talat. Du kommer ha minivansinnet i din famn innan torsdag kväll.

;)

Jag hoppas du har rätt.
Jag har hela tiden sagt att jag tror att bäbblaren ska komma på en torsdag.

Jag litar på din inre röst.

Jag vet :o Min sambo undra varför jag startade datorn.

"Jag måste ju skriva på buke att vattnet har gått..."

Klart man måste!
Och om man mot all förmodan (!) inte skulle hinna uppdatera här själv så får man ju skaffa en ersättare som kan uppdatera alla bukare om vad som händer och sker.

Lite kletig information: Nu har slemproppen iallafall börjat lossna.
Alltid något!

heja heja....

Sitter på helspänn här hemma och när jag såg att du hade skrivit var min första tanke: Nu åker hon!!!!! :rofl:

Dessvärre inte, men jag hoppas att det inte dröjer så värst länge nu.
Var hos BM idag o hon trodde nog att den skulle komma innan nästa vecka iallafall..

Så länge tycker jag inte att du ska vänta, det känns på tok för länge... sikta in dej på onsdag morgon, då hinner du sova ut ordentligt imorgon :idea:

Jag hoppas att det betyder att det inte är allt för långt borta iallafall..
Jag kan nog stå ut ett par dar till, men inte mer.
Träffade en bekant hos BM idag och hon berättade om när hon gick över 3 veckor med sitt första barn.
Upplyftande historia.

Alltid något att slemproppen ger med sig - då har du börjat öppna dig :)

Slemproppen kan ju dock gå flera veckor innan förlossningen sätte igång. Misstänker att min lossnade förra fredagen, men magen är fortfarande kvar....*suck*

Ja, var inne på niomanader.se och läste lite och där stod det att den kunde lossna typ två veckor innan förlossningen i vissa fall, men det var väl inte sådär jättevanligt att det gick så länge som tur var.

Jag tror inte heller att du behöver vänta så länge.

Hur många dagar över tiden har du gått? Här får vi gå max 42 veckor, dvs. man ska senast sättas igång på 42+0...

Nädå.. jag vet ett par som INTE har satts igång trots att de gått 2 veckor över tiden.
Det beror på hur stor bebis är.:)

Jag tror inte heller att du behöver vänta så länge.

Hur många dagar över tiden har du gått? Här får vi gå max 42 veckor, dvs. man ska senast sättas igång på 42+0...

Här skickas man på överburenhets kontroll på 42+0
Är allt ok får man komma tebax varannan dag till 43+0 då man sätts igång.

Angående proppen...
Visst kan man gå två veckor till. Men oftast så blir det ju av innan. Och för mig som inte hade haft en sammandragning (i alla fall inte som jag hade kännt) och kanske 5 förvärkar så var proppen ett underbart tecken på att h*n där inne hade en tanke på att komma ut i alla fall...

Nädå.. jag vet ett par som INTE har satts igång trots att de gått 2 veckor över tiden.
Det beror på hur stor bebis är.:)

Nej, det beror nog mer på vilket län du bor i och hur mamma/bebis mår. I stockholms län ska du sättas igång senast 42+0 numera. Det beror också på mamman och bebisens hälsa. Finns det risk för komplikationer så sätter man igång tidigare än 42+0.

Moderkakan räknas vanligtvis som "fullgången" i v. 38, därefter försämras moderkakans förmåga att förse bebisen med den mängd näring som behövs.

Efter 43 veckor vinner man ingenting på att vänta på en "naturlig" start på förlossningen, så då sätter man också igång mha värkstimulerande etc.

Här skickas man på överburenhets kontroll på 42+0
Är allt ok får man komma tebax varannan dag till 43+0 då man sätts igång.

Angående proppen...
Visst kan man gå två veckor till. Men oftast så blir det ju av innan. Och för mig som inte hade haft en sammandragning (i alla fall inte som jag hade kännt) och kanske 5 förvärkar så var proppen ett underbart tecken på att h*n där inne hade en tanke på att komma ut i alla fall...

Har otroligt mkt sammandragningar nu sedan ett par dagar tillbaka - dum fråga kanske, men hur skiljer sig sammandragningarna från förvärkarna? Förvärkarna gör ont?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka