Är det nu man får börja gnälla?

Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Lavemang använde man förr i tiden för att sätta igång förlossningar. Men man ska nog vara försiktig.

Jag hade inga värkar alls, gick på toa sen började värkarna och 2 timamr senare var jag mamma :love:

Nej mitt vatten gick 6 dagar före BF, men jag ville inte få lavemang på förlossningen, eller ens göra nr 2 där! Och eftersom de forsa fostervatten om mig passa de väldigt bra att sitta på toan hemma och typ försöka hypnotisera sin egen kropp att bli skitnödig ;)

Är tydligen inte alls ovanligt att kroppen tömmer sig själv innan förlossningen och gör den inte de så kan man få lavemang. Tur att jag inte spydde i alla fall! (Och var ovetande om hur många cm jag var öppen ;) )

Kan säkert stämma det du skriver.
Alla födslar är ju olika.

Själv har jag haft så snabba förlossningar (plupp liksom) att det aldrig hunnits med bedövningar, lavemang och liknande.

Min förlossning var också snabb, kom in och kunde andas lungt genom värkarna men tyckte de börja trycka på och kännas som värkar hela tiden så jag inte fick någon tid att vila mellan.

Var öppen 8 cm och huvudet hade gått förbi spinae så det var bara att byta rum ;)

Vi vill ha fler barn, men jag är lite orolig över att nästa gång så börjar förlossningen med värkar, sen går vattnet och i nästa värk kommer bebisen :crazy:
(Eller så blir det helt tvärt om och de tar 3 dagar)

Ja du hade ju en riktig racerförlossning pmm.
Jag hoppas nog att min kommer att vara lite mer långdragen eftersom jag ska föda på ett BB 12 mil härifrån.
Vill inte göra som en bekant som födde i bilen förra fredagen. Dom var på väg in på BB och i ett fartgupp kom bäbisen ut.
Hon hann inte ens få av sig byxorna :crazy:

Ja du hade ju en riktig racerförlossning pmm.
Jag hoppas nog att min kommer att vara lite mer långdragen eftersom jag ska föda på ett BB 12 mil härifrån.
Vill inte göra som en bekant som födde i bilen förra fredagen. Dom var på väg in på BB och i ett fartgupp kom bäbisen ut.
Hon hann inte ens få av sig byxorna :crazy:

:rofl: Flåt men det lät mycket roligare än det antagligen var. :rofl:

Ja det var ganska fräckt ändå.
Dom hade skrivit om det i tidningen också, hur bäbisen kom ner i byxbenet.
Som tur var så var hon tredjegångsföderska så hon var inte så hispig.

Får hoppas din inte tar lika lång tid då, eller att du känner av värkarna tidigare. Jag trodde jag var öppen max 3 cm när jag vart undersökt :angel:

Jag hade gärna önskat att han stannat till BF, var så oförberedd hade ju massa saker jag skulle göra, men min BM hade rätt. Kände på magen, lyssna på hjärtat och fråga om vi packat väskan för nu fanns de inte en mm till att växa på och hjärtljuden var starka och mitt blodtryck hade ökat!

Nu sitter man och kollar på alla olika förskolor :eek: Vart tar tiden vägen? Fast med dig känns det som du gått och vart gravid superlänge mot alla andra i gravidmage tråden :o

Jag hade bestämt mig för att ta lavamenag. Men när jag kom in så var jag öppen 4 cm och hade sååå ont. Så det struntade jag helt i :p Så lite bryr man sig när man väl är där ;)

Vi vill ha fler barn, men jag är lite orolig över att nästa gång så börjar förlossningen med värkar, sen går vattnet och i nästa värk kommer bebisen :crazy:
(Eller så blir det helt tvärt om och de tar 3 dagar)

Du får hyra in dej på ett rum på BB ca 1 mån i förväg så att du är på plats ifall du får fler racerbarn :D

Får hoppas din inte tar lika lång tid då, eller att du känner av värkarna tidigare. Jag trodde jag var öppen max 3 cm när jag vart undersökt :angel:

Jag hade gärna önskat att han stannat till BF, var så oförberedd hade ju massa saker jag skulle göra, men min BM hade rätt. Kände på magen, lyssna på hjärtat och fråga om vi packat väskan för nu fanns de inte en mm till att växa på och hjärtljuden var starka och mitt blodtryck hade ökat!

Nu sitter man och kollar på alla olika förskolor :eek: Vart tar tiden vägen? Fast med dig känns det som du gått och vart gravid superlänge mot alla andra i gravidmage tråden :o

När var det han föddes nu igen? Alltså hur långt innan BF?

Ja visst gör det! Det känns som att jag har varit gravid i typ två år eller ngt! :eek:

Förlåt vansinnet men nu snor jag din tråd :angel:
Jag har en hel vecka kvar men efter att ha varit uppe och kräkts 9 nätter i rad (innan dess var det "bara" ungefär varannan) har jag fått nog, nu ska han ut!
Jag började dagen med en färdknäpp, åkte sedan till stallet tidigt för att hinna mocka alla 8 boxarna innan dom andra hästägarna hann göra det själva, passade även på att springa i trappan upp till höloftet ett antal gånger och sopade sen varenda vrå jag hittade. Har varit ute i skogen med hunden, ätit ananas och googlat fram receptet på kalops.
Nu ska jag putsa fönster och om inte det hjälper får jag väl ställa mig och faktiskt laga till den där kalopsen även om jag inte kan äta den.
Sen är ideerna slut :(
Min mormor berättade att alla hennes förlossningar satte igång när hon satt och mjölkade så jag hade lite planer på att knata bort till grannen och smygmjölka lite men jag tror dessvärre att det bara bor ungtjurar i gården som är närmast och det kanske kan bli högst olämpligt :o

Naturligtvis ska vi inte bryta turordningen här så...Vansinnets bäbis: KOM UT!!! så det blir min tur någon gång ;)

Oj hoppsan! Här har vi beslutsamhet minsann ;) Jag har också en vecka kvar och det låter som att du har aktiverat dig tillräckligt för att få ut både din och min bebis :rofl:

Jag vill också ha ut min bebis! NU!

Du har glömt hallonbladste'et! :idea: ;)

Jag visste väl att det var något jag missat! Tyvärr har jag inget sådant hemma.

Jag ringde min kompis och beklagade mig och hon tipsade om att hennes svägerska hade hjälpt till att bära en diskmaskin då hennes förlossning satte igång så jag tänkte testa detta!
Problemet är bara att både disk- och tvättmaskin sitter ju fast i diverse vattenledningar och jag är rädd att jag kommer förstöra något, alternativet är sambons skrotopel som står utanför, kan det funka att gå ut och försöka lyfta lite i den tro?

Jag får fundera en stund på saken, ska testa att klättra lite i berg med hunden först och dessutom har jag inte hunnit genomföra kalopsprojektet än...

Jag har 5 och en halv vecka kvar och har redan börjat klaga för tänk OM jag går över tiden ... :angel: JAg vet att jag inte har rätt att gnälla än men det gör jag iallafall :D

Less på foglossningen, less på att sitta hemma och glo som en vattenfylld badboll. Vill att det ska vara 15e april och jag vill att bebisen ska VARA HÄR !! NU!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka