Är det någon här som kör i skogen?

kopia

Trådstartare
Så här såg det iallafall ut här idag när shettisen (Klumpen kallad :D )
drog ut ved ur skogen. Notera den rosa rosetten i pannlugg och man!
DunderoJohanjobbar.jpg

skogsarbeteDunder.jpg

allt detta har de dragit ut (fast inte på en dag...;) )
b4d92e9f.jpg

välförtjänt täcke (fast han då ser ut som en stoppad korv)
ed13a23d.jpg

mot maten
d83bad92.jpg

Det lär ta ett tag innan nästa vinters vedförråd är fyllt!
//Kopia

Sv: Är det någon här som kör i skogen?

å vad fint det ser ut?? kör du bara shettis???

å vad fint det ser ut.. kör du bara med shettis??

Ja det började vi med för att shettisen skulle gå lite oftare. Varken maken eller jag kunde något om körning när vi köpte honom för 2 år sedan.
Halvblodet som skymtar på någon av bilderna är inte inkörd.
//Kopia

okej.. trevligt. själv kör vi med ardenner å nordsvensk i skogen å i jordbruket.../ Anna

Jag är lite sugen på att låna grannens nordsvensk så att det händer något i vedhögen :D Det som är roligt är att vår lille shettis tycker det är så roligt, mycket roligare än att bli riden. Sedan är det ju bra med hästar som kommer fram där inte traktorn klarar det.
Kör du professionellt eller bara för husbehov?

Nej, jag kör inte i skogen på så vis som du gör. Vet att "åke" och "trygg" gör det. //bonny

vad gulig o duktig....
kör inte i skogen (har ingen)
körde en gång i skolan o det var roligt o pållen har blivit körd i sakogen innan...

Vilken söt liten skogshäst :love:
Och en sån fin liten loksele sen :)

Sånt här värmer min själ! :-)

Jag, sambon & vår ardenner Julle kör i skogen, men precis som ni mest för ved till husbehov. Men någonstans i bakhuvudet finns väl en tanke, om man skulle tröttna på jobbet, att köra på uppdrag åt andra. Fast då behövs nog en pålle till och att man utbildar sig.
Men KUL vore det! :)

Jag har börjat lite smått med min andalusier, jätte kul! :) Känns bra att göra något som är meningsfullt, inte bara sitta på ryggen och så för nöjes skull.

En sån duktig liten häst!!:love: Vad roligt det är när folk använder sina shettisar och inte bara har dom till sällskapshästar. Dom tycker ju oftast att det är så roligt att få arbeta och då specielllt dra.:) Starka är dom ju också och klarar att dra rätt stora stora lass fast dom är så små.

Själv kör jag inte i skogen hemma (än iallafall) men jag går en hästkörningskurs med min fjording och där kör vi i skogen. Igår var vi iväg och drog timmerstockar med sax för första gången och tränade på att lägga upp dom snyggt som man gör på tävling. Sen har vi kört timmerkälkar med lass i skogen mellan "hinder" och med lunningskärra inne i skogen och kryssat oss fram mellan granarna (som stod tätt, det var jättesvårt!:crazy: ) och hämtat ut stockar. Det är jätteroligt!:)

Jag och Kotte bruker köre i skogen. Men då har vi ju vagn. Men på våren så bruk vi köre och plocke pinner som har blåst ner. Det spraker så gott i vedspisa när man elder med det. Sedan så blir det fint i skogen med när man städer lit.

Rut.

Jag o min shettis drog hem ved från beteshagen förra vintern, det tyckte vi var kul!! :D

Fin loksele men däckeln är ynklig o har bara en gjord :angel: :D
Inte så vanligt med ställbara dragläder på så liten sele! :)

/L

Den är köpt begagnad av bekanta. Shettis-Klumpen är stor för sin ras (det står 107 i hans papper, men jag tror han är högre :angel: ), så lokan är eg för ett russ.

Vi ska åka o titta på en tävling i helgen, ska bli kul att se "proffsen" köra och kanske kan man snappa upp några tips!

Det är som sagt inte helt lätt att få till en bra sele till en liten tjock häst :p

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 545
Senast: ptr
·
Körning Körning är, precis som jag misstänkte, liwsfarligt... :eek: Iallafall om man försöker sig på att köra min lille shettis. Jag har...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
15 074
Senast: murran
·
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 240
Senast: wtf
·
D
Hästvård Jag har sen i augusti en shetlandsvallack på foder. Dels för sällskap åt ett fjordsto vi har här och dels för att han är körd och jag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 995
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar