är det någon här som jobbar på fk?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag halkade ur SGI-systemet när jag valde att vara hemma och ta hand om våra barn medan de var små. Det var ett medvetet val och jag har kunnat leva med det. Men...
Nu är livet i ett annat läge (barnen större) och jag blev dessutom akut sjuk, har genomgått en stor operation och är sjukskriven av läkaren. Jag var i kontakt med försäkringskassans callcenter före helgen för att ta reda på hur man tar sig in i SGI-systemet igen, svaret var antingen fast jobb eller något "årligen återkommande". Och sedär, ibland ska man ha tur... Jag har ju nämligen jobbat flera somrar i rad på samma åkeri... Så jag kommer slinka in i sjukpenningsystemet nu igen tack vare detta. :) (jag har pluggat på universitetet på vintrarna de senaste åren)

MEN det jag nu funderar på är ifall det är någon här som råkar vet hur de räknar ut SGI när man bara haft jobb under delar av året?
(tjejen jag pratade med på callcentret visste inte)

Liknande trådar

Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
3 106
Senast: Tranan
·
Skola & Jobb Det är frågan och jag har inget direkt självklart svar på det. (och så kommer en mindre uppsats..) De senaste åren har jag varit (och...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Killaloe
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 419
Gravid - 1år Jag skulle behöva lite hjälp... Eller, få prata med någon som har liknande erfarenheter... Jag väntar mitt första barn om ca en vecka...
2
Svar
32
· Visningar
4 030
Senast: Skylift
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar