Är det möjligt att få en hästgård i Skåne för 3 miljoner?

Sv: Är det möjligt att få en hästgård i Skåne för 3 miljoner?

ANTAGLIGEN så är jag bara avundsjuk på folk som lyckas hålla ordning på sin trädgård:o

:devil:hahaha då e du inte ensam... jag hatar att hålla på i trädgården då det aldrig blir snyggt samt hatar att lägga pengar på växter o sånt som bara dör.....enklast att ha gräs att klippa bara......men visst vill man försöka ha lite fint, men det kommer väl.......:o:angel:

:)Annars har jag själv faktiskt allvarliga funderingar på att asfaltera hela framsidan p g a hundarnas framfart bland rabatter, f d buskar och gräsmattan som numera i stort sett bara består av lervälling och hål:eek:

Får trösta mig med en lummig baksida, där är alla vovvar bannlysta!

Sen vi flyttade till hästgård så kan jag ju inte längre kalla det för skogstomt o låta ALLT växa som vi gjorde där vi bodde förut, mitt ute i skogen:crazy:

okej.. det var inte så att jag TRODDE att ni hade 3 miljoner kontant.. då är man ju i vilket fall som helst dum om man köper kontant..
klart man måste låna..
Men det JAG menade var att jag och gubben (med dagens inkomst) inte kan låna så mycket bara..
men kolla om ni hittar något att riva då med bra mark för 1-1½ miljon och bygg nytt... det får ni ju ganska bra mark för om ni har turen att hitta något alls.. är lite svårt idag.. men jag tycker att det finns MYCKET på marknaden här åt (hässleholm osv), men det är ju för långt.. tar lite mer än än 30 min med Öresundstågen från Hässleholm till Lund.. ingen tid alls tycker jag.. går ungefär lika fort med bil... men men.. smaken är som röven, den är klöven... :p

:)Annars har jag själv faktiskt allvarliga funderingar på att asfaltera hela framsidan p g a hundarnas framfart bland rabatter, f d buskar och gräsmattan som numera i stort sett bara består av lervälling och hål:eek:

Får trösta mig med en lummig baksida, där är alla vovvar bannlysta!

Sen vi flyttade till hästgård så kan jag ju inte längre kalla det för skogstomt o låta ALLT växa som vi gjorde där vi bodde förut, mitt ute i skogen:crazy:

Det är väl härligt med dessa hundar, skönt att kunna skylla på dom ;)

Va, va, vadå skylla på?:o:o:o

/kram från tant Grön

ps.VÄÄNTA du bara tills du också står där med stor trädgård en dag:smirk:

Du SER vilket gott inflytande tant M har! Hem o berätta för päronen om de framtida trädgårdsplanerna och säg att du fick tipset från mig!

okej.. det var inte så att jag TRODDE att ni hade 3 miljoner kontant.. då är man ju i vilket fall som helst dum om man köper kontant..
klart man måste låna..
Men det JAG menade var att jag och gubben (med dagens inkomst) inte kan låna så mycket bara..
men kolla om ni hittar något att riva då med bra mark för 1-1½ miljon och bygg nytt... det får ni ju ganska bra mark för om ni har turen att hitta något alls.. är lite svårt idag.. men jag tycker att det finns MYCKET på marknaden här åt (hässleholm osv), men det är ju för långt.. tar lite mer än än 30 min med Öresundstågen från Hässleholm till Lund.. ingen tid alls tycker jag.. går ungefär lika fort med bil... men men.. smaken är som röven, den är klöven... :p

jag såg er tråd nu och har väl bara skummat igenom den men lite vad jag snappat upp är att när man köper hus som då ni som jobbar i Lund jag tror jag pratat med er i telefon, men men ,,,från vårt gammla ställe 9km utanför hässleholm var det smidigt med raka vägen in till tåget och nu när vi flyttat till sösdala så går tåget i sösdala men bara förbi, här är alltså ingen hållplats, det betyder att jag i praktiken hade kortare tidsbild till malmö i det gammla huset.2,5 mil längre från malmö... bara en tips att tänka på..
Sen vill jag tillägga att ni pratar så mycket om Genarp, jag har bott där ute och där var jätte fint..
vill oxå tillägga att ..detta blir invecklat....vi ska ev stycka av vår fastighet och får då 2,8ha åker med 200m å på marken och där är jätte mysigt.nu är där bygglov även för stall på hela fastigheten eftersom det är lantbruk. efter avstyckning blir det ev endast bygglov för hus. för att komma runt detta kan man köpa hela fastigheten ,bygga det man vill, inga bygglov på ek.byggnader och sen stycka av marken får då är det redan ok och byggt...Vad det nån som förstod vadjag menade...

..vi ska ev stycka av vår fastighet och får då 2,8ha åker .

För liten areal för att ha hästgård med nån reda. Räcker ev till att ha nåt litet hobbymässigt på.

Med en å som rinner genom området är marken troligtvis rätt fuktig också vilket gör det mindre lämpligt som hästbeten.

/KT

För liten areal för att ha hästgård med nån reda. Räcker ev till att ha nåt litet hobbymässigt på.

Med en å som rinner genom området är marken troligtvis rätt fuktig också vilket gör det mindre lämpligt som hästbeten.

/KT

många hästgårdar är på 2-3ha och passar till familj som har ett par hästar. självfallet passar det inte till verksamhet med hästar, då räcker ju inte 7ha heller, det var ju därför vi sålde gården. marken är inte sur eller blöt. det är bra nivåskillnad på markerna. har haft åkern som hagar och det blir inte sörjigt alls....

Du SER vilket gott inflytande tant M har! Hem o berätta för päronen om de framtida trädgårdsplanerna och säg att du fick tipset från mig!

Haha, ja de blir säkert nöjda, speciellt efter vad vi upptäckte idag :angel:. Min hästtransport har renoverats och stått på samma ställe under hela sommaren, på uppfarten. Idag upptäckte vi en hel gräsmatta undertill, på grusen, ups!
Som sagt, jag föredrar asfalt :p

Men det är därför som det är bra att ha så MÅNGA saker som möjligt ståendes lite överallt - för att täcka över ogräs alt slippa kratta grusgångar:D

Men det är därför som det är bra att ha så MÅNGA saker som möjligt ståendes lite överallt - för att täcka över ogräs alt slippa kratta grusgångar:D

Ja, det är precis så man ska göra, fungerar utmärkt :p ända tills man måste flytte sakerna :angel:

:D

Jaha, då var det snart dags för avresan till klinik:crazy: HU jag är nervös för vad som ev hittas på Q, hoppas att det bara är jag som är hypokondrisk...

Har du nu bakat några goda bullar eller nåt till tant M:d?

Det lär bli en lång dag där antar jag. Vi ses där!

Då är vi nog hypokondriska (heter det så?!) bägge två. Jag är jättenervös. Armani har börjat hosta igen, han tål ju inte vanligt hö längre, men det har gått bra i sommar, men nu kom det igen. Och så känns han inte riktigt iform. Hoppas han inte har ont någonstans bara, kanske en infektion eller något. Jag är iallafall mycket nervös, håller tummarna för oss båda, eller ja för hästarna, både A och Q.

Haha, nej har inte gjort det, vet inte hur man bakar :o:angel:, "köbekagor" funkar alltid !!

Usch då, nu är vi heelt off topic här men; har du kollat temp på honom? Tur att vi ska in snart i a f, bättre än att gå och gissa o oroa sig, kanske i onödan:(

Tant M får väl nöja sig med köbekaga då:cool:Annars kan vi trycka ut så mycket godis o kakor vi har råd med ur den eminenta automaten:idea:

Nej men fasen vad hemskt, det har jag inte sjänkt en tanke. Blir till att ta morgontempen imorgon bitti. Håller med, skönt att vi ska ner snart, så vi har koll på läget.
Glöm inte mycket mynt, så vi kan handla mycket ur automaten.

Gud vad vi har kapat tråden, men vi bor ju i Skåne och ska till klinik i Skåne, så kanske vi får fortsätta vårt samtalsämne. Dessutom står våra hästar på hästgårdar i Skåne, så ja, vi kan nog fortsätta vårt samtalsämne :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi har en längre tid börjat fundera på att skaffa annan gård med lite mer mark och större boningshus. Efter att ha bott i snart 20 år på...
2
Svar
36
· Visningar
5 063
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar