Är det möjligt att få en hästgård i Skåne för 3 miljoner?

Sv: Är det möjligt att få en hästgård i Skåne för 3 miljoner?

Tror ni det är svårt att få inackorderingar om man skaffar sig ett ställe runt Höör/Hörby? För att det är så "off" liksom.

Hej!
Det tror jag inte..vi satte ut annons, (ska hyra ut tva boxar) och jag hade 10-15 som var seriöst intresserade. Visade stallet och valde en trevlig person som ville hyra bada boxarna. Jag har tom fatt förfragningar pa om det finns väntelista nu när boxarna är uthyrda.

Vi håller på att "utbilda" din pålle till att bli en "gourmet" när det gäller trailers:D

:rofl::rofl::rofl:
Hahahaha, dina hästar är väl redan det, Armani är på god väg. Hoppas han inte blir föör kräsen, så ditt nya släp också duger till honom, hahaha :p

Inte särskilt svårt, många som ringer - få är utvalda:smirk:

Konsten är att hitta VETTIGA hyresgäster:angel:

Vi får hoppas det för nu hänger "det stora blå" löst, förmodligen sålt om inget konstigt inträffar:cry:

Sen är det bara att invänta det nya, beställda släpet:)

Du vet mina små de är redan fullt utvecklade gourmeter ( gourmeter, vad heter det egentligen, gourmeér kanske:o ), de ska ha det bästa fodret, de bästa sadlarna, de bästa ryktborstarna etc etc...hur smart var det egentligen att vänja dem vid detta:crazy:
Dyrt för matte, husse han får nog inget veta:angel:

Tack! Har legat vaken o funderat på det här:D

*kl*
Apropå rubriken.
Runt 3 mille, 10 ha 3 min till tåget till Malmö. Drygt en timme till Köpenhamn...

Kvärrestad

Rolle
Islandshästar på Lösdrift

Har du någon köpare på släpet än? JAG VILL JU HA DET !!

Haha, ja det är kanske bäst att undanhålla vissa detaljer för husse. Ingen billig hobby vi sysslar med :angel: Håller med dig, man borde egentligen låta dem härdas, istället för att vänja dem till att bli gourmander, svårt att bli av med liksom :rofl::rofl:

Päronen kan andas ut:D Släpet är sålt, får det nya om 3-4 veckor med lite tur!

Päronen kan andas ut:D Släpet är sålt, får det nya om 3-4 veckor med lite tur!

du skämtar?! Vilket släp ska jag använda vid nästa återbesök? Haha.. Då får stakars Armani åka i mitt läskiga släp :devil::p

Vad roligt att ni diskuterar Höör, min gamla hemby!! Håller med om att det är fantastiskt fin natur däromkring. Och det tar faktiskt bara 45-50 min till havet! Och så finns det en till jättemysig badsjö som jag inte tror blivit nämnd i tråden, där jag iaf brukade bada som liten, fast det är ju förstås länge sen! Kanske har den blivit förstörd, trist isåfall.

Det går visserligen inte tåg mellan Hörby och Lund men däremot bussar som går ganska ofta och stannar utanför Ideon.
Jag tycker att Hörby/Höör med omgivningar är bra alternativ om man vill bo nära Lund då det finns ganska bra ridterräng för att vara i skåne. Längre ner på slätten ligger gårdarna mitt på åkrarna. Hur kul är det? I Hörby finns banvallen och Fulltoftaskogen där man kan rida dock ej riktigt överallt. Runt Vombsjön som är mitt favoritställe med den stora badsjön och Vombskogarna att rida i, är det dyrt att köpa gård. Men har man råd så är det kankse att föredra. Det går bra bussförbibdelser mellan Sjöbo, Veberöd och Lund, Malmö.

Jag ser till min förtjusning att min tråd blivit aktuell igen i min frånvaro! :bump: Faktum är att jag precis varit på "studiebesök" kring Höör och Hörby. Hade nämligen hittat ett lämpligt objekt i Södra Rörum, som vi svängde förbi (dock ej visning). Södra Rörum var ju ett underbart vackert ställe, men oj vad avsides det kändes. Jag vill nog ha mer "civilisation" än så runt hemmiljön trots allt. Sedan må det vara hur nära som helst till E22:an - det hjälper inte...

Men naturen kring Höör och Hörby är ju helt makalös!! En dröm!

Någon i den här tråden avrådde från Sätofta. Men faktum är att det stället föll mig i smaken. Påminde på något sätt om Hofterup, där jag har hästen nu. Vi följde vägen Sätofta - Ludvigsborg och i de krokarna hade jag helt klart kunnat tänka mig något! Men det såg dyrt ut... Någon som vet?

Jag ser till min förtjusning att min tråd blivit aktuell igen i min frånvaro! :bump: Faktum är att jag precis varit på "studiebesök" kring Höör och Hörby. Hade nämligen hittat ett lämpligt objekt i Södra Rörum, som vi svängde förbi (dock ej visning). Södra Rörum var ju ett underbart vackert ställe, men oj vad avsides det kändes. Jag vill nog ha mer "civilisation" än så runt hemmiljön trots allt. Sedan må det vara hur nära som helst till E22:an - det hjälper inte...

Någon i den här tråden avrådde från Sätofta. Men faktum är att det stället föll mig i smaken. Påminde på något sätt om Hofterup, där jag har hästen nu. Vi följde vägen Sätofta - Ludvigsborg och i de krokarna hade jag helt klart kunnat tänka mig något! Men det såg dyrt ut... Någon som vet?

Jag vet inte om Södra Rörum egentligen är mer avlägset än Ludvigsborg. Det är fler som bor i Ludvigsborg men nog inte så mycket närmare till Höör och stationen. Jag kan tänka mig att det är dyrare i Sätofta, Ludvigsborg än i Södra Rörum. Sedan är det antagligen närmare till ridhus vid Sätofta om det är ngt att tänka på. Jag känner inte till det helt säkert.

Det borde inte vara omöjligt, har för mig att jag såg en annons om en hästgård ngn stans utanför Bjärred och den kostade ca 2 milj, tyckte det lät förvånansvärt billigt :angel:

Det borde inte vara omöjligt, har för mig att jag såg en annons om en hästgård ngn stans utanför Bjärred och den kostade ca 2 milj, tyckte det lät förvånansvärt billigt :angel:

Det låter för bra för att vara sant om det är utanför Bjärred.

*kl*
Apropå rubriken.
Runt 3 mille, 10 ha 3 min till tåget till Malmö. Drygt en timme till Köpenhamn...

Kvärrestad

Rolle
Islandshästar på Lösdrift

Den där gården motsvarar precis drömmarna, med hästarna så nära huset. Varför byggde man inte så uppåt landet? Här är alltid uppdelat, hästarna så långt bort från bostadshuset som möjligt. Tänk vad mysigt att kunna gå till stallet närhelst man vill, i pyjamas om man så vill?
Tyvärr, tyvärr får jag bara sukta då jag bor bra som jag gör och skånevintrar avskräcker, ja även somrarna numera......men det där är det ultimata drömboendet med innergård , stenhus och stall.

Det var jag som avrådde. Sätofta sucks!:devil: Gårdarna ligger inklämda som sardiner i burk, dåligt med mark, ingett vettigt att rida på utan att behöva korsa cykelbanor, rida genom villaområden eller korsa en riksväg. Snorkiga människor och ridhuset som finns där har ett underlag som åtminstone jag INTE vill utsätta min häst för.

Jag har själv haft hästen uppstallad i Sätofta och delar av familjen bor där t o m men det är ett ställe jag absolut inte skulle rekommendera till någon som vill hålla hästar. Det byggs ständigt flera villor därnere också. Har svårt att tro att du hittar en gård för mindre än 3,5 miljoner där dessutom.

Södra Rörum var ju ett underbart vackert ställe, men oj vad avsides det kändes.

......

Södra Rörum är avsides .... Men annars är ju, precis som du skriver, naturen helt underbar där. Jag har själv haft ett litet ställe mellan Hörby och Svensköp - och skogarna på Linderödsåsen är ju så härliga att rida i. Men, som sagt, man känner sig lite "off" från den civiliserade världen. Själv flyttade jag ner till Skurups kommun, hann köpa ett litet ställe här innan priserna började springa iväg här med.

Annars är ju Svalövs kommun fortfarande hyfsat billigt. Runt Röstånga eller Ask t ex. är naturen härlig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi har en längre tid börjat fundera på att skaffa annan gård med lite mer mark och större boningshus. Efter att ha bott i snart 20 år på...
2
Svar
36
· Visningar
5 063
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar