Sv: Är det många som INTE blir dräktiga i år?
Jag tror några av er missförstår mig.
Jag är inte sur över språngpengarna som jag nu fått på en annan hingst.
Inte heller på utgifterna för station och veterinär.
Det är fraktpengarna som varken jag eller hingstägaren vill ta på sig.
Stationen har ingenting med dem att göra, inte heller kan jag ju begära pengarna tillbaka från posten
Jag har betäckt i många år och är fullt medveten att det är ett game och att saker kan hända, inte tal om det.
Nu tycker jag själv att det är fel att X antal stoägare som inte fått en liten chans att få dräktigt på semin ska betala flera frakt för tom sperma och sedan var det bara adjöss, han står inte kvar.
Det är ju ren tur att stationen (som inte äger eller leasar hingsten) lånar ut sina egna.
Skit detsamma, jag är egentligen inte den som orkar med sånt här, men inte känns det helt rätt och hingstägaren hade (om det varit jag) kunnat ge en typ av kompromiss och inte bara snyggt dragit sig tillbaka.
Det är ju hon som haft "affären" och är det någon som ska gå back på det hela så är det ju hon - inte jag som kund.
Jag är inte så sugen att disuktera varken den aktuella hingsten eller stationen, eller ägaren.
Men att belysa problemet kan väl aldrig vara fel?
Det måste finnas mååånga som sitter med liknande problem.
Är det INGEN som haft ett
exakt liknande problem?
Jag kan ju inte vara ensam om att ha otur med den färska seminen?
Jag vill bara understryka till er alla - hingsten ser ut att vara jättefin och rejäl - var inte rädda att beröka honom med era ston.
Hans krigare verkar trivas bättre på naturlig och han har ju fått dräktigt i år så han verkar fungera.
Ha en skön utlandsvistelse Twiggy!