Är det körtlar?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ferrero
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 670
F

Ferrero

...sitter vid penisroten. Som två hårda kulor, som han kan dra in.
Är det körtlar? Blev bara lite fundersam eftersom att de är så tydliga.
Vi brukar skämta om att han är extra manlig :D

Sv: Är det körtlar?

Det är svällkroppar som svullnar upp när hanen ska fastna i tiken vid parning.

Ja, det kan nog hända. Samt att de är tydligare på ett område som ännu inte är fullt övervuxet med päls (som det ofta är på vuxna hundar).

Ja, det kan nog hända. Samt att de är tydligare på ett område som ännu inte är fullt övervuxet med päls (som det ofta är på vuxna hundar).

OK vad bra! Inget jag behöver oroa mig för då :)

Oh jag tror du menar samma sak som jag har undrat över på min hanhund ett tag nu. haha :D
då behöver jag inte funderar mer över det.

varför sväller dom när det inte ens finns en tik i närheten?
/wtf, vars mamma har en hund som sväller lite då och då :crazy: snuskhund :D

varför sväller dom när det inte ens finns en tik i närheten?
/wtf, vars mamma har en hund som sväller lite då och då :crazy: snuskhund :D

Kom på att jag undrar samma sak? Och när jag har en liten valp också.. som förresten inte är så liten ännu, men defenitivt inte könsmogen ännu.

Jag har märkt att min hane svullnar även när han är kissinödig... :)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har också funderat! Så skönt att få svar.

Min har en ihärdig förhudskatarr och de svullnar när man rengör, när han är kissnödig, när man avbryter hans "gräva grop och jucka till täckena i sängen"-manöver på kvällen.

Jag började märka det i somras när han var 3-4 mån och jag bar ut honom i trädgården för att kissa på morgonen. (Lång trappa och jag ville inte riskera läckage ifall han skulle råka vara sådär överkissnödig som han var ett par gånger som riktigt liten valp. Det har droppat när man burit ut honom på morgonen efter att han sovit en hel natt!)

/Syrsa

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 042
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 870
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 113
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
794
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka