är det fult?

M

Midi

Har funderat på en sak. Jag var spekulant på en häst i somras/höstas som jag ville ha. Ett föl, kankse inte idealisk förstahäst men allt var perfekt, även de "meningslösa" sakerna såsom namn och färg. Stammen var min dröm m.m Men jag kunde inte köpa fölet då jobbet jag skulle fått inte blev av.

Fölet såldes senare till en annan tjej och jag undrar, tycker ni det är fult att jag kontaktar köparen och frågar om jag kan få köpa hästen? Alltså när jag har pengarna i fickan (igen)...

Sv: är det fult?

Frågan är fri, anser jag. Men sen beror det ju helt på hur ägaren är som person om hon tycker det är fult eller inte..;)

Du träffar väl inte ägaren mer ändå?
Skit i om det är pinsamt.
Fult tycker jag inte att det är.

Jag kan bara svara utifrån mig själv och vad jag tycker.
Tycker att du gott och väl kan kontakta ägaren och fråga. Inget jag skulle ha blivit sur för iaf.

Så kör på:banana:
Lycka till!

Folk lägger ju bud på hästar hela tiden så varför inte?

kanske jag bara är mesig :angel: grejen är ju också att jag har forskat fram den nya ägaren genom att söka på hennes namn och vart hon bor (för det står namn o stad på säljarens hemsida)

Var bara rak när du frågar, att du varit intresserad sedan fölet var till salu och att du hittade nuvarande ägare på säljarens hemsida.

Det skadar ingen att fråga, men hade någon helt ifrån ingenstans ringt mig och frågat om min häst var till salu hade jag bra gärna velat veta varför personen så gärna vill köpa just min häst och hur h*n vet att den ens existerar. ;)

Skadar väl nite att kontakta dem iaf, men det finns ju risk att de köpt hästen för att behålla den;)

Det tror jag inte någon tar illa upp, du behöver ju inte fråga om du får köpa den.

Du kan ju helt enkelt meddela att OM de vill sälja i framtiden kan du tänkas vara intresserad.

Det kan ju vara jätteskönt att veta att det finns i alla fall en spekulant den dagen det är dax.

Varför skulle det vara fult? Själv skulle jag blivit smickrad om någon kontaktade mig och sa att de tyckte min häst var perfekt, jag tycker definitivt att du kan säg att du är intresserad av att köpa den, det värsta som kan hända är ju att den inte är tillsalu. Annars kan du ju fråga om du kan få komma och titta på den först, innan du berättar att du vill köpa den. Den kanske har utvecklats till det sämre, vem vet, de kanske har "förstört" hästen i värsta fall. och då kan det ju vara bra att ha tänkt över det innan du bestämmer dig för att köpa den.
Det kan ju bli lite pinsamt annars, om du berättar hur underbar du tycker hästen är och sen när du träffat den kanske den inte alls är så fantastisk som du minns och då blir det ju lite konstigt om du säger; nä förresten, jag vill nog inte ha den:o

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 650
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 409
Senast: cherie
·
Ekonomi & Juridik Har jag lagen på min sida här? Jag sålde ett avelssto som var dräktig och skrev i kontraktet att fölet efter avvänjning vid 6 månader...
Svar
10
· Visningar
2 377
Senast: Billy
·
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn...
2
Svar
26
· Visningar
8 341
Senast: lilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar