är det för lite vila emellan?

S

sanni

Är det för lite vila om man rider en 50km clear round i lugnt tempo, absolut inte stress utan mer njuta av läget. För att låta hästen ta det lugnt vila och ta smårundor för att sedan vara med i en 50km tävling med lite mer fart i? Det är två veckor emellan...dessa ritter.
Hästen i fråga är vältränad.
Hur tycker ni? Jag hade nämligen räknat fel på dagarna emellan...
mvh Anna

Sv: är det för lite vila emellan?

det är inte för lite vila, om man inte rider så mkt imellan, men en CR brukar inte ta på hästen mer än en långtur hemma. men jag skulle inte rida allt för mkt & hårt emellan tävlingarna.

Lycka till

nej det tycker inte jag heller att det är när det gäller en sådan kort distans så du kan
med gott samvete rida din häst på tävlingen.
mvh anne

Jag håller med de övriga, rid inte så hårt emellan tävlingarna och ta det bara lugnt så klarar din häst det fint!

Camilla

Tack för svaren! Ska rida lugt på cl 50km och ta det lugt emellan till tävlingen!! Tänk så fel man kan räkna fick två veckor bli en månad emellan... :o :D

Liknande trådar

Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 761
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 610
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 768
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod