F
Fruentimber
Jo men frågan är ju hur ofta. Tex om mamma och för all del pappa sätter på sig mascara och kajal på fest, så ser ju barnet mamma och pappas oförändrade ansikte alla andra dagar och kan relatera till det. Om mamma har tex fyllt sina läppar är det ju där i stort sett alltid. Eller tex om man har någon man själv inte gillar tex näsa som inte har en form man gillar eller en otydlig käklinje eller ett par stora öron och sedan får man barn och ska förklara för det att barnet är fin i sin näsa, otydliga käklinje eller stora öron. Det blir ju svårt. Jag har tex en ganska stor vårta/födelsemärke kvar i ansiktet bara för att visa för unga att det är ok. Jag sminkar såklart inte heller över den det skulle ju förta syftet så att säga. Jag har funderat på att rita ögon näsa mun på den och eventuellt sätta dit en liten tomtemössa under säsong.
Fast mamma (eller pappa?) kan också fylla läpparna väldigt lite att skillnaden inte blir särskilt stor. Att man väljer att göra ett ingrepp innebär ofta inte att ingreppet blir så otroligt omfattande att man går från inga läppar alls till Angelina Jolie-läppar. Det är det jag m.fl. i tråden också påpekat, att många ingrepp syns inte särskilt mycket alls för omgivningen och att därför kan vara mycket svårt att upptäcka vem som gör det och vem som inte gör det. Frågan är då varför det anses värre, än någon som sminkar sig ordentligt även om det bara är enstaka tillfällen.