Är den person som startar en tråd viktigare än....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är den person som startar en tråd viktigare än....

Kan inet se att någon har huggt på ts???

Däremot kan jag erkänna att jag och några fler flummat iväg från ämnet.

Mej är det aldrig nån som svarar.:(

Titta, inte ett enda svar.:cry:

För mig är snacket om poppispersoner, om svans som stryker medhårs för att själva kanske bli poppis klara uttryck för förakt.

Sånt här poppar ju upp med jämna mellanrum från olika personer och det är oftast intressant att läsa de trådarna. I dem samlas ofta folk som vädrar nåt de själva nyss varit med om. Om nån skriver nåt svepande om att "buke är fullt av folk som tror att de själva är världsmästare i hoppning" - då kan man ge sig katten på att skribenten alldeles härmodan blev sågad i en hoppningstråd.

Den sortens kritik är sällan så konstruktiv. Den som vädrar den får känna lite triumf över att ha fått ge igen - men på längre sikt ändrar det ju ingenting. På ett ställe som buke med flera tusen användare är det sannare än någonsin att det är lättare att ändra på sig själv än på andra. Man behöver helt enkelt lära sig att inte känna sig utanför, att skapa egna kompiscirklar i stället för att titta snett på dem man tycker har för många kompisar.

Senast ändrad:

Själv har jag just kommit till insikt att det finns vissa användare vars trådar jag undviker att svara i, åtminstonde om de handlar om jämställdhet mm.

Har man inget att tillföra en tråd om jämställdhet och inte kan framföra sin åsikt på ett engagerande eller övertygande sätt så är väl det kanske inte trådens förlust?

Senast ändrad:

:cry:
Lenita kommer aldrig läsa vad jag skriver mer...

Jag kollar också i nya inlägg. Och ibland svarar jag exvis på ungdom osv utan att jag kollat att det var just under det forumet. Annars tror jag nog att en del brukar (bukare) har en egen fanklubb som gör allt för att hålla just deras trådar vid liv. Kan inte förklara vissa, obs i mitt tycke, ointressanta trådars stora svarantal annars.

Svarar ingen dig? Då skyndar jag mig att svara dig. Har haft många roliga stunder när jag läst dina inlägg. Keep on!:love:

Är det NÅGOT man kan vara säker på är det väl att om DU skrivit i en tråd så är den intressant - i alla fall ditt inlägg. :rofl:

Om mekandet, byggandet och tokerierna med ditt sto.
Mee like you! :D

*KL*

Går det att föra frågan framåt lite? Typ så här:

Ni som klagar över poppispersoner och innegäng, vilket alternativ har ni att visa på? Ska vissa personer (vem bestämmer vilka?) inte få svara i trådar skapade av deras kompisar? Ska vissa (vem bestämmer vilka?) få ett särskilt ansvar för att skriva i trådar om folk det är synd om (och vem bestämmer vilka DE är?)

Alltså: hur ska man undvika att vissa trådar får många svar och andra får inga? Hur ska vi fördela svaren så att alla trådar får exakt lika många svar? (Vilken underbar sossementalitet, förresten:D)

Innegängssnacket har så många år på nacken nu att det skulle vara spännande med konstruktiva förslag i stället:)

Vi kanske kan lotta?

Tex den och den datumen så svarar man bara i dessa trådar.

Näää.
Det finns inget innegång och folk svarar i de trådar de finner intressanta.

Skulle jag köpa avloppsrensare skulle en sådan tråd kunna intressera mig, inte annars och vice versa.

Sv: ....Är den person som startar en tråd viktigare än

Ja!!! :mad:

Jag startade en tråd om att tvätta ansiktet med olja.
Efter en timme och tjugo minuter har jag fått ett (1) svar.
Du hade efter samma tid fått TJUGO svar!!! :mad: :mad: :mad:

Eftersom ämnet "tvätta ansiktet med olja?" är jätteintressant så är det alltså MIG det är fel på :confused: !!!

Jag är en ute-bukare som ingen tycker om. :cry:

Jag känner mig kränkt. :mad:

Hm.....men dom kanske trodde det var tjockolja?

Kränkt? Men fans det inte en speciell kränkt-tråd?:angel:

/KT

Oj vad mycket förakt du verkar ha behov av att uttrycka:confused:

Risken med sådana inlägg är att de säger mer om skribenten än den hon raljerar över. Mig säger det att du känner dig utanför och missförstådd. Då brukar det vara bra att ta en paus tills det är kul igen. Buke ska ge energi, inte ta energi.

Jaja!

Jag tycker inte jag har uttryckt förakt med denna tråd?

Jag raljerar inte heller.

Jag känner mig inte utanför eller missförstådd!

Tvärtom.

Tankarna i trådens start är mest lite reflektioner över sånt som jag lagt märke till genom åren på buke som idag kom på pränt. Lite reflektioner över den mänskliga naturen i största allmänhet.

/KT

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Måste vara anonym eftersom detta är ett något känsligt ämne. Skulle någon råka känna igen mig så ber jag om diskretion.. Något konstigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 811
Senast: Modest
·
Bukefalos Igår kväll försvann en tråd från hästvårdssidan. Jag undrar helt enkelt varför den togs bort just igårkväll eller undernatten till idag...
Svar
6
· Visningar
2 242
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info