Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur är det med försäkringbolagen, täcker de en ytterligare utredning?
Mantorp är närmst, men nu tror jag att jag kör på Strömsholm eftersom jag tror de har flest kunniga veterinärer. Jag är evinnerligt trött på att vara orolig, så hellre att köra dit en gång än till närmre klinik fyra ggr, som jag redan gjort.
Vad ska du till Strömsholm för? Du har väl också en bra bit dit?
Tackf ör tips om veterinärer. men den här gången åker jag till Strömsholm. Ska ringa hovslagare och Strömsholm imorgon, och se när jag kan få tid.Hästen behöver skos snart, och då måste jag ändå åka till klinik för att få det gjort... kanske har de en hovslagare på Strömsholm som kan sko honom, det hade varit det bästa.
Själv är jag väldigt förvirrad, och vet inte vad jag ska tro. I dagsläget, två veckor efter förra behandlingen, är hästen tydligt halt på höger fram.
John har jag träffat, han verkade super! Jag har en tid inbokad hos honom om två veckor, men om jag ändå åker till Strömsholm är det bättre att sko där, sås slipper jag åka till Mantorp också.
Hej på er! Jag har varit på semester ett tag, så jag har varit Bukefri. Hästen har nu behandlats sammanlagt tre gånger, med DMSO och kortison i båda framkotorna samt med kortison i ena framknät. Veterinärerna tror på att han ömmat i kotorna på grund av att han trampar igenom så pass mycket som han gör, och har rekommenderat att sko honom med ringsko för att hjälpa honom att gå mer upprätt med kotorna.
Själv är jag väldigt förvirrad, och vet inte vad jag ska tro. I dagsläget, två veckor efter förra behandlingen, är hästen tydligt halt på höger fram. Det var han också vid det senaste besöket. Jag är trött på att behandla utan att veta exakt var problemen sitter, och att behandlingarna inte har full effekt. Mitt tålamod är lite utslitet, med andra ord. Funderar i dagsläget på att åka till en annan klinik, för att få en second opinion. Det verkar inte som att veterinärerna på "min" klinik har någon annan teori än att det beror på detta med de svaga kotorna, men jag tvivlar på att de skulle ge hälta även i framknäna, och också i bakknä ( där han visat hälta vid böjprov tidigare).
Alltså: en viss förbättring har skett, men nu är hästen tydligare halt på ena fram.