Är benet gammalt?

BuenoBull

Trådstartare
Konstig fråga kanske, men.

I kylskåpet har jag förvarat ett ben som hunden fick gnaga på förra veckan. Ett stort, rökt ben som han höll på med ett par timmar sen fick det räcka.

Kan man ge resten nu eller kan det ha blivit dåligt? Det luktar inte illa. Läs: Inte värre än innan.

Sv: Är benet gammalt?

Om det är rökt är det ingen fara. Jag är mest impad över att du haft det i kylen, jag tycker de luktar så sjukt illa så inget sånt kommer in i mitt hem:D

trodde inte ens rökta ben behövde förvaras i kylen.
Så visst kan du ge det, är ingen fara.

Min hund skulle aldrig anse att ett ben blivit för gammalt ;)

Kan de bli gammalt? En av min ahundar gräver helst ner benet i trädgården och låter de ligga några månader och gräver sen upp de och då smakar de som bäst, iaf enligt henne =P

man ska aldrig ge rökta ben eller ben som tillagats på annat vis. det är de som ger mest skador...=(
med tanke på att hundar äter bajs o ruttna grejer ute i skogen s vet de ju inte riktigt om benet är dåligt.
ha extra koll på din hund när han äter rlökta benet så det inte flisar sig eller an biter sönder det för det kan gå riktigt illa...

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 666
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 059
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Kristall10
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 562
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka