AQHA World Championship Show

Sv: AQHA World Championship Show

Den snygga skimmelnm som va nyss, Zipps Ace Of Spade (tror jag den heter) var den som vann Horsemanshippen!

Första ekipaget var ju hyfsat duktiga :smirk: .

Jaa, jag tror lössvansen lossnat, vad surt, egentligen.

Blir så himla sugen på att börja träna Showmanship på riktigt, markträning i all ära, men när man kan tävla i det också :idea:

Dock måste jag få agera advanced fence rider idag igen och lägga en liten kommentar om att en del (that is, typ två ;) )är lite för sena att byta sida :angel:.
Dock är jag djupt imponerad av hur de får hästarna att square up, det är helt otroligt. Jaa, är väl djupt imponerad av det mesta :D

Jag är verkligen imponerad över hur de lyckas kvala samma häst i en tre, fyra grenar och sedan dessutom vara med i slutstriden i många av dem. Det är helt otroligt.

Misstar jag mig helt eller är det så att pleasure drivingen kommer nu? :)

Joo, hon verkar döma en himla massa klasser - hon skrev att hon ska döma Hunter Hacken idag också ;). Jag frågade om varför det var så lite publik :angel: , hon sa att det kommer komma mkt mer när finalerna kommer igång samt under nästa vecka med alla Openklasser.

Intressant det här med "road gait" och "park gait", trodde deras gångarter benämndes samma som i ridklasser. Tänk vad mkt man lär sig på att sitta och titta såhär :)

Känns som om jag borde skaffa en AQHA-regelbok snart, kommer på en massa frågor när jag sitter här och tittar.

T ex, varför stannar de så långt ifrån konen i Hunter Hacken? Koner är väl till för att stannas vid sidan av och inte två meter ifrån? :confused:

Undrar om dom inte ska stanna vid konen....

Var det nån som såg varför en av ryttarna ledde ut sin häst? Jag missade...trillade hon av?

Jag missade just den sekunden hon föll av, men såg hjälmen rulla i underlaget, henne hämta den o sen ta hästen och gå ut. Möjligt att hästen vägrat hoppa eller att hon tappade balansen i nedsättningen.

VAD var det för låt de nyss spelade? :eek:

Vilken söt låt =)

Well, jag ska nog ta och sova nu, eller missar jag några roliga finaler då? Borde kolla upp det...

Grrrrr!:mad: Här har man suttit hela kvällen och väntat på pleasure drivingen och just när de ska börja får modemet för sig att inte funka. Hur sur kan man bli!!!!!:devil:

=/ Vilken otur! Jag ska överlåta till någon som kan grenen bättre att kommentera hur det såg ut, men jag måste ändå säga att i mina ovana ögon såg det väldigt snyggt ut. Finalen ska visst vara imorgon, vi får hålla tummarna för att modemet sköter sig då!

Natt natt på er alla :smirk:

Jag missade också Pleasure Drivingen... :( Kom hem för sent, och då hade den redan slutat. Jag som verkligen ville se den! *vältrar mig i självömkan* ;)

Liknande trådar

A
Western http://ca.youtube.com/watch?v=B39vqtB02dM&feature=related Föra årets World Championship i Pleasure. Good Music, Keith Urban It Takes...
Svar
11
· Visningar
1 421
Senast: Elanor
·
Dressyr Doctor Gerhard Von Schwarrazinhoffer No one had ever interviewed Gerhard Von Schwarrazinhoffer before. I thought it was...
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: Kung Bob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka