Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Så där gör inte min häst, men vad skönt det vore om hon vore så avslappnad vid lastträningen.
Vi är i sätta-upp-en-hov-på-lämmen-utan-att-lägga-någon-tyngd-på-hoven-stadiet.
Efter 2 år utan några transportresor, har hon börjat tycka att transporten är så läskigt att vi helt har fått börja från början igen med lasträningen, men det är mitt fel som inte tänkte på att lastning osv behövde underhållas.
så där gjorde min ponny tillslut efter att vi lasttränade i sommras. Jag hoppas att det sitter i än, har inte åkt transport på länge.
Visserligen har jag henne inte lös, men i lina. Men man får springa om man ska hinna med henne fram till transporten.
Anledningen;
Transporten är det ända stället där hon får kraftfoder. Och hon är mycket, mycket hungrig av sig.
Det är inte speciellt svårt att få hästen att göra så.
Min tränare använder en metod som gör att det blir otrevligt utanför transporten (longering eller jobb på annat sätt) och trevligt i transporten (lugn o ro).
Hon springer dock inte in, men det skulle jag nog kunna fixa på 20-30 min(max), iomed att hon redan är med i det "tänket"
Givetvis skulle även godis funka som någon skrev, men jag personligen använder inte godis i träning. Godis får de bara för att de är söta
När de är duktiga så försvinner tryck, de får lugn o ro, en klapp på halsen och ett "BRAAAAA"
wow!! man ska kanske skicka hästen till finland så hon blir last tränad ordentligt^^
agillity är jätte roligt jag tränar det lite med mig gubbe 27år. det är bara att springa brevid med ett äpple så hoppar han allt!!
dock så gnäggar han alltid efter hindret och stannar för att påminna om belöningen^^
dock så vägrar han gå in i transport, sist (10år sedan) så fick han lyftas in i transporten av min pappa. som tur är han en liten b ponny och var underviktig då, (vi hade precis köpt honom och skulle ta hem honom.)
ska kanske bygga en sån bro? han går redan över last pallar med ryttare men om man bygger högre så får han gå själv
Nemen så gjör vår häst med
nästan ..grimskaftet över ryggen , vassego,,klamp klamp in högst 10 sekunders arbete.
Önskar att fler ser sånna här filmer så kanske dem inser att detta med lastning behöver inte va så stort . Låt hästen bekanta sig positivt me släpet innan , äta där inne inte alltid förknippa den med stress , matte/ husse har brottom är ute i sista minuten igen till träningen, tävling mm , brottom fram me linorna ,sopborsten , gorm o skrik
Ekonomi & Juridik Om jag skulle ta tillbaka en häst pga att något hade hänt hos nya ägaren så hade jag inte heller velat sälja den till någon ny nästa...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.