Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får prova med att dra i snöre när, eller om, vi kommit så långt att hon faktiskt håller i apporten.
Det där med att hålla lätt under hakan har jag provat, men hon vänder bara bort hela huvudet.
På samma spår;
Denna tycker jag brukar fungera; http://klickerklok.se/apportering.php
Bah, missade visst hälften; När hunden och du är införstådda med klickerträning - följ länken!![]()
Den artikeln är kanonbra och om man följer den till punkt och pricka så får man garanterat bra resultatMan behöver inte kunna ngt om klickerträning innan, det står precis hur man ska göra. Hunden behöver man inte heller klicka in, de brukar fatta väldigt fort. Vill man klicka in så tar det 5 min (klick=ge godis, klick=ge godis etc). Man kan så klart belöna med annat än mat även i klickerträning, men godis är enklast och passar bra när man lär in apportering tycker jag.
Att klicka in en hund tar inte lång tid, det håller jag med om.
Men jag tror ändå att det är ÄNNU enklare och smidigare att "följa" artikeln med en hund som är van vid "tänk-själv!".
En äldre hund tar ju gärna lite längre tid på sig innan den hänger med på noterna gällande att ta egna initiativ och verkligen själv jobba så att säga. (Om den är van vid att bli visad vill säga). Enklare kanske då är att "börja" med en hund som sedan innan är van vid att jobba aktivt för sin belöning?