Äpple = klåda?

Sv: Äpple = klåda?

Har jag aldrig hört talas om. Några av mina har ätit äpplen med stor förtjusning och aldrig märkt att de kliat sig. En schäfer jag hade låg med förtjusning och åt av bara den under ett äppelträd.

Det har jag inte märkt, men däremot diarré. Min hund var bolltokig, och lekte med äpplen som om de vore bollar, det blev hon VÄLDIGT fisig av. Gav henne vid ett tillfälle ett äppleskrutt, som hon gladeligen satte i sig. Tyvärr resulterade detta i att jag och min man fick springa upp ca 10 gånger den natten för att ta ut henne.:crazy:
Någon vecka senare hade vi hundvakt, och glömde självklart att säga att hunden inte fick äta äpplen... När vi kom hem på kvällen var det bara att förbereda sig på ytterligare en sömnlös natt. Efter det var äpplen bannlysta i närheten av den hunden, vilket inte var det lättaste med tanke på att vi har 6 stora äppleträd på vår tomt...

Tack för svaren. Jag vet inte själv, har bara någon vag, grumlig minnesbild av att äpplen ska vara olämplig föda för hundar. Men jag vet som sagt inte varför, gissade på klåda. :angel:

Jag funderar eftersom min lilla vovvsing älskar att dels jaga fallfrukten och dels lägga sig och gnaga på den. Eftersom hennes matte är lite hönsig så brukar jag ta dem ifrån henne efter några futtiga tuggor. Men jag vet egentligen inte varför. :o Min hund verkar älska äpplena i alla fall. På alla sätt och vis. Jag försöker varje morgon kasta bort nattens nedfallna, medan hon hela tiden kommer tillbaka med dem. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 937
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 952
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare