Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har jag aldrig hört talas om. Några av mina har ätit äpplen med stor förtjusning och aldrig märkt att de kliat sig. En schäfer jag hade låg med förtjusning och åt av bara den under ett äppelträd.
Det har jag inte märkt, men däremot diarré. Min hund var bolltokig, och lekte med äpplen som om de vore bollar, det blev hon VÄLDIGT fisig av. Gav henne vid ett tillfälle ett äppleskrutt, som hon gladeligen satte i sig. Tyvärr resulterade detta i att jag och min man fick springa upp ca 10 gånger den natten för att ta ut henne.
Någon vecka senare hade vi hundvakt, och glömde självklart att säga att hunden inte fick äta äpplen... När vi kom hem på kvällen var det bara att förbereda sig på ytterligare en sömnlös natt. Efter det var äpplen bannlysta i närheten av den hunden, vilket inte var det lättaste med tanke på att vi har 6 stora äppleträd på vår tomt...
Tack för svaren. Jag vet inte själv, har bara någon vag, grumlig minnesbild av att äpplen ska vara olämplig föda för hundar. Men jag vet som sagt inte varför, gissade på klåda.
Jag funderar eftersom min lilla vovvsing älskar att dels jaga fallfrukten och dels lägga sig och gnaga på den. Eftersom hennes matte är lite hönsig så brukar jag ta dem ifrån henne efter några futtiga tuggor. Men jag vet egentligen inte varför. Min hund verkar älska äpplena i alla fall. På alla sätt och vis. Jag försöker varje morgon kasta bort nattens nedfallna, medan hon hela tiden kommer tillbaka med dem.
Kropp & Själ
Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också.
Har kontaktat vården och...
Hästmänniskan Vi har en islandsimport som vi köpte i Sverige någon månad efter att han importerades. Vi gjorde vanlig gårdsbesiktning med en veterinär...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.