Appendix quarter

E

Estrella

Jag skulle bli jätteglad och väldigt tacksam om någon erfaren person kunde berätta om hur det går till att få Appendixstamtavla för en korsning Fullblod /Quarter.
Hittar ingen lättfattlig info på nätet, bara AQHA.s hemsida ...Mycket är svårtolkat..
Ska man t.ex.DNA testa fullblodsstoet?
Kommer det till extra avgifter osv...

Bäst vore om någon som ett reggat ett appendixföl kunde berätta lite :)

Tack för det.
Jag har också hittat info på en USA sida...

1, Ägaren till fullblodsstoet måste skicka in fotokopia av fram o baksida på "Jockey Club Certificate"

2, Ägaren till fullblodsstoet måste betala in en engångsumma om 50$(om man är medlem i AQHA annars 80 $)

3, Det skall skickas in 4 bilder av fullblodsstoet till till AQHA.

Sedan kan föl efter detta fullblods-sto/Quarterhingst, registeras hos AQHA. Men.... först ska alla papper skickas in till SQHA för att få OK...DVS hingsten ska vara avelsgodkänd i Sverige, om det inte är stoägarens egen Quarter-hingst...

Här kommer länken till AQHA:
http://www.aqha.com/association/registration/tbrecording.html

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·
Avel Förra året när en av våra ston skulle betäckas med en utländsk hingst beställde jag direkt från hingsthållaren. Den ligger i Tyskland...
2
Svar
24
· Visningar
3 407
Senast: chap13
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka