Hon är söt som spunnet socker, min lilla Gasell
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon är söt som spunnet socker, min lilla Gasell
Sadeln är så fin. Den är custom made för mig. Sadeln är gjord av @LitenVerkligen! Gillar även färgen på sadel och träns, passar henne jättebra
Senaste bilden på Calle, mätte honom till 156 cm fram idag senaste hamnade han på 153 så vet inte riktigt hur mkt jag ska lita på mina mätningar
Hoppningen gick bra iaf! Vi körde på 20 cm, inga problem förutom lite klumpighet Han hade väldigt bra sug mot hindrena men fattade inte riktigt hur han skue ta sig över så det blev lite snubbligt men vi rev bara första hindret ändå Kommer ut en filmsnutt lite senare.
Så idag kom jag äntligen ut med vagnen.Detsamma! @Rialavargen
Just nu är Calle hur pigg som helst, tror han är inne i en trotsperiod och blir lite extra pigg av kylan. Höll på att få en flygtur idag i ridhuset, han hoppade in i galoppfattningen och gjorde ett stort bocksprång efteråt så jag tappade balansen... som tur är så gjorde han inget mer efteråt och bröt av till trav så jag kunde räta upp mig snabbt. Haha vad är inte livet utan lite utmaning I traven har han fått för sig att vi ska galoppera så fort jag sätter mig ner, blir lite studsande och hoppande då men jag känner att vi jobbar vidare på galoppen innan vi tar itu med traven igen. Galoppen börjar bli riktigt bra, ett varv på mittvolten och ett varv på spåret fixar vi nu i båda varven utan avbrott
Känns som om det är idel motvind. Det är ren isgata på grusvägen. Även om hästen är broddöde så gillar hon inte att gå där. Det blir mest en massa bråk, hon vill inte gå framåt och jag manar på. Blä. Hoppas jag får till en körtur i helgen. Tillsammans med stallchefen.Åh vad kul det låter med körning! Läskigt med halka dock. Är väldigt sugen på att köra in calle framöver, men jag har varit med om några olyckor med vagn så känner mig inte jättetrygg med det tyvärr.
Vi har genomfört vårat första dressyrprogram och hunnit hoppa lite mera Vi red LB:1 2014, men utan galopp. Gick superbra, förutom att framåtbjudningen var iprincip obefintlig... Han krullar ihop sig väldigt och vill såsa runt i minitrav. Men utöver det så red vi på 55% så jag är väldigt nöjd
Är lite halvt omotiverad på ridningen just nu, han är så otroligt trotsig så blir mest pannkaka av det mesta. Så vi kommer hålla oss på marken och lägga in lite mer vila