appaloosa!?

Sv: appaloosa!?

Detta hittade jag när jag sökte på google....

De vanligaste pälsteckningarna:
* Schabrak-tigrering (blanket)- Hästen har ett vitt område oftast över men inte begränsat till rumpan med en kontrasterande basfärg t.ex. brun.
* Fläckar (Spots)- Vita eller svarta fläckar över kroppen. Fläckarna kan vara begränsade till delar av kroppen, såsom rygg eller bakparti.
* Schabrak med fläckar (Spotted Blanket)- Vit schabrak tigrering med mörka fläckar i det vita.
* Stickelhår (roan)- En blandning av mörka och ljusa hårstrån på kroppen.
* Enfärgad (Solid)- Hästar utan pälsteckning. Dessa måste ha prickigt skin (mottled skin) och ytterligare ett rastypiskt drag för få registreras som "regular" och erhålla prefixet # framför registrerings numret. Appaloosa pälsteckningen kan variera mycket och passar inte alltid in under ovan nämnda beteckningar.

Sv: appaloosa!?

Det kallas för tigererad (Tror jag)
Alla appaloosas är tigererade men på olika sätt precis som paints är overo och allt det där...

Liknande trådar

Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 449
Senast: Lyan
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
973
Senast: MissFideli
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 675
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar