Any Question

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jaba
  • Startdatum Startdatum
J

Jaba

Kan någon berätta lite om den hingsten.
Är det något att linjeavla på ex?
I detta fall blir Any Q farmors och farfars far. Tänkte nämligen välja Hamiltin till mitt sto.
Har han bra "huvud"?

Har även funderat på Magini och Aerline H. Och så har jag förälskat mej i Akribori och Alcatraz.:love: Dock tycker jag att dom sisstnämnda är lite för stor då jag vill ha en på 160-165 cm.

Jag vill ha en avkomma som inte är lika stressad som mitt sto, bra tävlingsnerver helt enkelt. Bra ben och gångarter speciellt galoppen samt bra överlinje. Bra mun. Ska användas främst till hoppning men även till dressyr. Helt enkelt en allround häst som ska vara lättriden. :smirk:

Så skulle någon av mina "älsklingar kunna passa? :confused:

Har nog lite för stora önskemål kanske. :angel: :)

Any Questions största "merit" är att han var morfar till Milton! Miltons mamma hette Aston Answer.

Any Questions föddes 1963 i England och exporterades till Sverige 1974. Han dog 1981.

Hans exteriöra utlåtande var: Elegant hingst med väl ansatt hals, bra bogparti, sadelläge och kors. Något små ledgångar. Måttliga rörelser.

I hingstkatalogen från 1982 står: Any Questions har tävlat i England med, enligt ägaren, bortåt 300 placeringar i hoppning, dressyr och fälttävlan. Han är bland annat far till Ballywater Park som tog fem placeringar i Horse of the Year Show och som nu är såld till USA.

A Q var skimmel med måtten 162-186-21 cm.

Jag vet att han lämnat helbröderna Brown Q och Little Q som båda tävlat svår hoppning. Den senare blev också godkänd hingst, men var tyvärr inte så framgångsrik.

Här hittar du bild och stam http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&search_bar=horse&h=ANY%20QUESTIONS2&g=5&inbred=Standard&pedloggedin=0

Milton!!!!! :love: Säger bara det... ;)
Har sett honom på bild, han ser jättefin ut tycker jag, ädel men ändå kraftfull.

Jag har faktiskt aldrig träffat någon avkomma till AQ så jag tycker inte riktigt att jag kan uttala mig i den frågan.

Men visst har det funnits sämre hingstar att inavla på!!!

Liknande trådar

G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt...
2
Svar
38
· Visningar
4 455
Senast: Galopphopp
·
K
Avel Jo, han som jag står hos har ju ett sto. Han har egentligen slutat med avel med blev sugen nu när jag står där och får föl, så nu har...
Svar
14
· Visningar
1 467
Senast: Cyllene
·
Q
Avel Hej! Jag har i princip bestämt mig för att betäcka mitt sto våren -06. Det är första gången jag ska betäcka en häst, alltså har jag...
2
Svar
39
· Visningar
3 274
Senast: Fairline
·
J
Hästmänniskan Har stora bekymmer känner jag:crazy: , letar c-ponny till dottern. Har önskemål om en ponny som är ädel i typen och ganska framåt...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
12 155
Senast: Jennie73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA