Använda ny utrustning på tävling!

S

Suprize

Ja, tycker ni det är en bra ide...? Har tidigare ridit med ett vanligt träns och det har juh funkat bra... men har nu köpt ett med pullarnosgrimma.. Har knappt ridit med det innan, bara en gång för rätt länge sen.. Vad tycker ni då, ska man använda det på en hopptävling, är van vid höjden så det är inga problem... Å ta med det gammla om det inte funkar.. Ja, vad säger ni?:rofl:

Sv: Använda ny utrustning på tävling!

Jag hade inte ändrat på nått inför tävling utan att ha provat det hemma, men min herre är en känslig man.

Just byta nosgrimma hade inte spelat någon roll för mina pållar iaf. De funkar på både aachen och pullar. Säkerligen på remont och engelsk också även om jag inte använt det :)
Cinna började hoppas på jaktkandar i höstas och hade det första gången på KM. Det var ju bara LB-höjd så det var ju inte mkt mer än träning iaf.
Däremot skulle jag inte mixtra med bett på en häst som är oroligare i munnen än vad Cinna är.

Rid lite med det där hemma först. Det är inte säkert att hästen bryr sig, men för att vara på den säkra sidan så rid med det någon gång hemma. Du kan säkert ha det på nästa tävling sen.

Ja testade faktiskt att tävla på mitt raka bett på en dressyr tävling som ja aldrig hade ridit på innan:P
visserligen var de bara klubbtävling.
Men de gick bra:D

Gillar du spänning och omväxling är det en bra idé...

jag hade utan problem kunnat byta nosgrimma, för min ponny spelar det ingen som helst roll vilket träns man har, det går lika bra ändå :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 308
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar