Äntligen!!!

Sv: Äntligen!!!

Nordisar är ju så fina! :love:
Det är en beg Ideal sele? (Tyckte du skrivit det förut :smirk: )
Strl Fs? "Dressyrmodellen"?

japp, ideal deluxe, begagnad men inte använd. Men på bilderna kör jag med en lånad Hööks finsele med french tugs (inte bra!!!!!!) Rekommenderar inte hööks, men de rear ut sina selar nu för halva piriset (2800 ca) och ska hädanefter bara sälja skitselen (aaarg!!)

Inelin, jag såg dig i första hindret för jag kommer ihåg att du körde genom en förbjuden port, Jättesynd!! Ni är ett fint ekipage! Och banan var helt fantastisk! Ang domaren kan jag bara hänvisa till vad jag skrev innan, tråkigt med så låga poöäng på en mycket bra körning. Att det kan skilja så mycket, mellan olika landsändar? Huvudsaken är att alla blir lika bedömda. Om nån fick över 100 måste de ha kört som gudar, för Pontus gick som en ängel. För ihopa de två domarna, de behöver snacka :)

Hejsan Ulrika! tackar, jag är jättenöjd med tävlingen, ser fram emot nya tävlingar i vår =) synd för dej i maratonen, mia

Nu är vagnen hemma! :D Underbart fin var den, men....fan vad stor :confused: och tung...men det är nog bara jag som inte är van, har ju aldrig "tagit" i en roslagsvagn, aja, ska montera på skalmarna så får ni se bild sen! :)

en sorts skakelhållare, finns på driveouts selar att titta på om du vill. jag gillar inte den och är sååå glad för mina snabbkopplingar nu.

De flesta vanliga bröstselar har dock denna typ av skackelhållare. Snabbkopplingar följer nästan bara med till maratonselar och är tyvärr ganska svåra på att få tag "separata".

nja, de flesta vanliga bröstselar är giggselar med giggskakelhållare tror jag.
snabbkopplingar finns på börjes o tärnsjö

Vad för vagn har du kört med innan om du tycker roslagsvagnen är tung? :D
Fast man kan nog föreställa sig att den är mkt lätt o vek... :smirk:

Måste fråga vad du menar med giggskakelhållare? Den typ av läderrem som bildar en ögla, eller? Tycker nog ändå att Tilbury tugsen finns på fler olika selar, men strunt samma, ganska oviktigt egentligen....

_L_ skrev:
Vad för vagn har du kört med innan om du tycker roslagsvagnen är tung? :D
Fast man kan nog föreställa sig att den är mkt lätt o vek... :smirk:

Jag har kört i en Bulletrockard....Men hur får dem roslagsrockarden till att väga 55 kg???
Den är mycket rejälare än ja trodde!

linneaforss skrev:
Jag har kört i en Bulletrockard....Men hur får dem roslagsrockarden till att väga 55 kg???
Den är mycket rejälare än ja trodde!
Hej! jag tyckte min var tung oxå i början, min andra (oxå roslagsrockard fast den var en av dom första utan fjädring) var mycke lättare, men när man vant sig så är de nog bara 55kg. mia

Är det den som bara finns till ponnysar?

Den var superfin!
Väntar på ekipagebild:angel: :D

hm...jag tror det, ja tror den bara finns till shettisar och mindre b ponnysar!

ja det ska ni få också! :angel: har kört med den några gånger. men väntar på mina draglinor som är inne på förlängning!
Vill inte visa min hemska selning utan draglinor! :rofl:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 472
Senast: Raderad medlem 142658
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård