Äntligen!!!

Sv: Äntligen!!!

linneaforss skrev:
Hihi! :) njae...inte den färgen som ja igentligen vill ha men! :smirk:
Den är jätte fin den här med!
Tur att man har svart häst ;) Passar i allt lixom :banana:

Tycker oxå färgen är fin!
Håller helt klart med om att det måste vara praktiskt med svart häst ur ren matchningssynpunkt!:D

linneaforss skrev:
haha ja ^^ det var rätt många som tog kort på er! :rofl:
Hur gick de för dej föresten? kollade aldrig resultaten.
Hejsan! jag är nöjd med dagen, 8:a idressyren, 4:a i maratonen, 6:a totalt, hi hi, läste om snigelfarmors funktionskontroll, ja hon var riktig muntergök, ungefär som jag ser ut på bilden, ursur, hi hi, (jag var dock inte det) men hon var noga med att utrustningen satt ordentligt i alla fall, (och de är väl meningen) ;) mia

Ha, jag lyckades övertyga henne om att jag absolut inte kunde höja bröstan ett hål till, och de andra höll med mig efter att jag fått ta ett travvarv för att visa henne. Enligt mig snackade hon mest en massa goja och påstod att det var hon som lärde ut säkerhet till "de stora pojkarna" Där menade hon då tex tomas eriksson. Han o morsan e bekanta så jag blev inte så impad :)
Jag tycker det är super att man tar kontrollen på allvar, men lite ödmjukhet och flexibilitet är aldrig fel. Johannesbergskontrollen var ju meningslös, så som jag sa förut, de båda föreningarna borde mötas halvvägs o diskutera! Eller varför inte skicka upp båda föreningarna till Umeå, där är det ordning o reda :)

linneaforss skrev:
Hihi! :) Ja dej såg ja allt!, Det va jag som släppte in och ut dej från dressyrbanan! :smirk: Eller vi va två....det är jag som va den lilla haha!
Sen stod jag i hängstockarna och tog tid på dej! :smirk:

jag tog bilder på er också! :)

Å jag å Qvip var där med. :) Å jag har bild på Snigelfarmor från dressyren. :D Fast jag lägger inte ut utan tillåtelse från "motivet" :p ...

Grym bra jobbat zorpen, på er första tävling å allt!! :bump: Vad månde bliva!! :)

//M

Snoffan_03 skrev:
Å jag å Qvip var där med. :) Å jag har bild på Snigelfarmor från dressyren. :D Fast jag lägger inte ut utan tillåtelse från "motivet" :p ...

Grym bra jobbat zorpen, på er första tävling å allt!! :bump: Vad månde bliva!! :)

//M

Körde du också? :)

Oh sorry det är ju din tråd! :o
Tänkte på snigelfarmor o nordisen! :)
Bilder på din vagn förspänd antar jag kommer så fort du får hem kärran ;) :D

_L_ skrev:
Oh sorry det är ju din tråd! :o
Tänkte på snigelfarmor o nordisen! :)
Bilder på din vagn förspänd antar jag kommer så fort du får hem kärran ;) :D

Självklart! :D

linneaforss skrev:
Körde du också? :)

Nej, Snoffan är ju inte "lovlig" förrän nästa år så vi får vackert stå brevid å suktas... :crazy: Men under tiden så försöker vi hejja fram vårat fina par så gott det går! :)

//M

bild på sista hindret i Eskilstuna

dressyren eskilstuna. Pontus är ett fotogenic, inte ett "korrekt haltgenic"

pontus lekte hingst på betessläppet

Senast ändrad av en moderator:

Jag har skrivit en redogörelse ang Johannesbergs tävlingens dressyr domare till körkommiten pga hans totalt urusla bedömning:devil: .
Jag såg många av ekipagen köra och blev fly förbannad när jag såg poängen. Vad ska dessa kuskar tro!! Många kanske tror att efter den idiotiskt generösa bedömning som vissa fick att dom är klara att kliva upp en klass. Besvikelsen för dessa kuskar blir enorm när dom får en domare som vet var dom bedömer. Så det är inte Rölaggs domare du skall klanka på utan den som var på Johannesberg! Jag hoppas verkligen att han inte kommer att anlitas igen:devil:
Vad det gäller vita ridbyxor så skall gromen inte ha det. Man brukar ha bruna el gula. Groomen skall heller inte ha vita ärmar på tröja el skjorta. Sen om det spelar så stor roll i lättklass vet jag inte om jag tycker! Jag vet vem som var kontrollant i funktionskontrollen så jag förstår att det var ganska hårt där! Om man har åskiter ang detta så tycker jag att man ska skriva ett brev el mail till tävlingsledaren och el körkommiten. Man kan oxså vända sig till kuskringen så kan den föreningen driva frågan! Det är alltid bra att påtala där förbättringar kan göras. Man behöver inte känna sig gnällig för det. Meningen är att körsporten skall utvecklas.

miamiamia skrev:
Vad det gäller vita ridbyxor så skall gromen inte ha det. Man brukar ha bruna el gula. Groomen skall heller inte ha vita ärmar på tröja el skjorta. Sen om det spelar så stor roll i lättklass vet jag inte om jag tycker!

Så bra med lite sånna tips! :bump: Det hade jag inte en aning om!
Men ska det vara gula/bruna ridbyxor eller helst "vanliga" byxor?
Sånt här står i TR antar jag?! Får hem å läsa lite tror jag... :o :D

bild på sista hindret i Eskilstuna

dressyren eskilstuna. Pontus är ett fotogenic, inte ett "korrekt haltgenic"

pontus lekte hingst på betessläppet

Vilken sötnos!!! :love:

Senast ändrad av en moderator:

Visst var domaren generös, jag borde fått 110 ca om jag jämför med Donna som brukade ligga på 90 i snitt för tre olika domare. Men att eskilstuna domaren valde att sätta så låga betyg är lika fel, tom mer fel då det ska vara generösare poäng i lätt klass. Att knappt komma över 80 p är ju när man galopperar, inte står still i en halt eller liknande, inte genomför ett korrekt program utan det där lilla extra som jag avgjorde var vår insats i eskilstuna. Jag borde fått 90 p minst. Jag såg inget annat ekipage köra, men jag tyckte det överlag var otroligt låga poäng när jag kollade resultaten.
När man är redo att gå upp i msv klass ska väl ens tränare avgöra, inte en eventuell vinst i en tävling?

Jag skickar gärna iväg ett mejl till båda klubbarna och ber dem se över sina domare, domarna borde gå en ny utbildning gemensamt så de kan gemensamt komma överrens om en skala som är acceptabel. Att inte anlita en kördomare igen är jättedålig stil, då det inte finns så många aktiva kördomare, det är domarutbildningar som behövs, inte bojkotter.

Hej allihopa! Mitt namn är Ulrika, jag var med och arrangerade lagserietävling och klubbmästerskap på Rölagg 2006.

Hej Linnéa! Vilken fin vagn du har köpt! Nu har vi likadana Roslagsvagnar du och jag förutom färgen. Det är träning på Rölagg ikväll, jag och två andra ekipage kommer. :)

Hej Mia! Roligt att hitta dig här på forumet! Grattis till din fina insats på tävlingen, du borde vara nöjd med dig själv och ditt fina shettisekipage! :love:

Tack ni som tyckte Rölagg var en fin anläggning! Det tar veckor och åter veckor med klippning, slagning, trimmning, städning, målning, reparationer och slyröjning för att kunna arrangera träningar och tävlingar. Rölagg är privatägt, tack till familjen S för att vi får uppehålla oss där. :bump:

Damen i funktionskontrollen har varit med länge och jag har den största respekt för henne. Själv fick jag mig en släng av hennes sätt att lägga orden. "Det ser ut som att du ska på nattklubb" fick jag höra när jag skulle in på dressyrbanan. Inte så kul direkt. Jag hade en svart tröja på mig utan hög krage och plastrong. :smirk:

Dommaren på vår tävling upplever jag noggrann, kompetent och duktig. Han tillfrågades därför av tävlingskommitén.

Själv blev jag utesluten i maraton då jag forserade fel port i första hindret, första porten. Klassiskt fel! Men jag genomförde momentet och är mer än nöjd med hästen.
I dressyren kom jag på delad andraplats i ponnyklassen, det kändes som en personlig seger eftersom jag jobbat hårt med min egen ängslighet att köra häst.

Varmt välkomna till Rölagg under tävlingsäsongen nästa år!

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 472
Senast: Raderad medlem 142658
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård