Sv: Äntligen!!!
Hej allihopa! Mitt namn är Ulrika, jag var med och arrangerade lagserietävling och klubbmästerskap på Rölagg 2006.
Hej Linnéa! Vilken fin vagn du har köpt! Nu har vi likadana Roslagsvagnar du och jag förutom färgen. Det är träning på Rölagg ikväll, jag och två andra ekipage kommer.
Hej Mia! Roligt att hitta dig här på forumet! Grattis till din fina insats på tävlingen, du borde vara nöjd med dig själv och ditt fina shettisekipage!
Tack ni som tyckte Rölagg var en fin anläggning! Det tar veckor och åter veckor med klippning, slagning, trimmning, städning, målning, reparationer och slyröjning för att kunna arrangera träningar och tävlingar. Rölagg är privatägt, tack till familjen S för att vi får uppehålla oss där.
Damen i funktionskontrollen har varit med länge och jag har den största respekt för henne. Själv fick jag mig en släng av hennes sätt att lägga orden. "Det ser ut som att du ska på nattklubb" fick jag höra när jag skulle in på dressyrbanan. Inte så kul direkt. Jag hade en svart tröja på mig utan hög krage och plastrong. :smirk:
Dommaren på vår tävling upplever jag noggrann, kompetent och duktig. Han tillfrågades därför av tävlingskommitén.
Själv blev jag utesluten i maraton då jag forserade fel port i första hindret, första porten. Klassiskt fel! Men jag genomförde momentet och är mer än nöjd med hästen.
I dressyren kom jag på delad andraplats i ponnyklassen, det kändes som en personlig seger eftersom jag jobbat hårt med min egen ängslighet att köra häst.
Varmt välkomna till Rölagg under tävlingsäsongen nästa år!