Äntligen!!!

L

linneaforss

Tro det eller ej men jag har ÄNTLIGEN köpt vagn!! :love:

En begangnad roslagsvagn!!

Den kommer i veckan!! Kan knappt vänta!! :love:

Vad tycker ni?? :D

43094.jpg

Sv: Äntligen!!!

snigelfarmor skrev:
grattis!!! Såg annonsen :)

Du e ju från eskilstuna, såg du tävlingen där, eller var ni med?

/jenny

Jao :) näe, jag tävlade inte själv :( eftersom ja inte hade vagn, men nu har jag! :D
Jag va funktionär bara :)

Åh, grattis :bump: Jag köpte också vagn i förrgår, nu ska jag bara hitta en sele som jag har råd med ;)

Vad fuskigt, jag vill också ha en! Färgen var ju jättefin. :)

Dragonfruit_ skrev:
Vad fuskigt, jag vill också ha en! Färgen var ju jättefin. :)

Hihi! :) njae...inte den färgen som ja igentligen vill ha men! :smirk:
Den är jätte fin den här med!
Tur att man har svart häst ;) Passar i allt lixom :banana:

Vimsan skrev:
Åh, grattis :bump: Jag köpte också vagn i förrgår, nu ska jag bara hitta en sele som jag har råd med ;)

wweeeyy! :) vad köpte du för nån? :D

snigelfarmor skrev:
du skulle kommit fram och hälsat ju! :) Jätefin bana Rölagg hade!
Hejsan! säger de samma, urfin bana, och varför hälsade vi inte på varandra? =) själv körde jag shettisparet, jag hade dock inte planerat min tid så bra, hm, så jag hann inte köra fram till dressyren, pinsamt, men jag tycker jag fick bra kritik, och maratonen gick super, fast jag fick gärnsläpp i hinder 2, tur att gromen var vaken.

linneaforss skrev:
Tro det eller ej men jag har ÄNTLIGEN köpt vagn!! :love:

En begangnad roslagsvagn!!

Den kommer i veckan!! Kan knappt vänta!! :love:

Vad tycker ni?? :D

43094.jpg
jättefin vagn! jag har en roslagsrockard också, fast med lufthjul och en annan fjädring, den är skön att köra med,

snigelfarmor skrev:
du skulle kommit fram och hälsat ju! :) Jätefin bana Rölagg hade!

Hehe :rofl: Jag känner inte igen dej :angel: Körde du eller?
Ja våran bana är fin! :D
Jag tog tid i hängstockarna, där stod jag! :) Just i de hindret som ända olyckan hände! :(

zorpen skrev:
Hejsan! säger de samma, urfin bana, och varför hälsade vi inte på varandra? =) själv körde jag shettisparet, jag hade dock inte planerat min tid så bra, hm, så jag hann inte köra fram till dressyren, pinsamt, men jag tycker jag fick bra kritik, och maratonen gick super, fast jag fick gärnsläpp i hinder 2, tur att gromen var vaken.

Hihi! :) Ja dej såg ja allt!, Det va jag som släppte in och ut dej från dressyrbanan! :smirk: Eller vi va två....det är jag som va den lilla haha!
Sen stod jag i hängstockarna och tog tid på dej! :smirk:

jag tog bilder på er också! :)

DSC00691.jpg

DSC00685.jpg

linneaforss skrev:
Hihi! :) Ja dej såg ja allt!, Det va jag som släppte in och ut dej från dressyrbanan! :smirk: Eller vi va två....det är jag som va den lilla haha!
Sen stod jag i hängstockarna och tog tid på dej! :smirk:

jag tog bilder på er också! :)

DSC00691.jpg

DSC00685.jpg
hejsan! jag tror jag såg en "fotograf" som fotade mitt par ett ex-antal gånger, hi hi, de är tur att hästarna är fina i allafall, hm, de är inte lika roligt att se sig själv, hi hi, jag var så närvös :o , så jag jag kommer inte ihåg hur du såg ut, så nästa gång får du komma fram och hälsa, hälsningar mia

zorpen skrev:
hejsan! jag tror jag såg en "fotograf" som fotade mitt par ett ex-antal gånger, hi hi, de är tur att hästarna är fina i allafall, hm, de är inte lika roligt att se sig själv, hi hi, jag var så närvös :o , så jag jag kommer inte ihåg hur du såg ut, så nästa gång får du komma fram och hälsa, hälsningar mia

haha ja ^^ det var rätt många som tog kort på er! :rofl:
Hur gick de för dej föresten? kollade aldrig resultaten.

Jag är fortfarande fly förbannad på dressyrdomaren..har aldrig fått så låga poäng! knappt godkänd och pontus gick exakt lika bra som han gjorde i Johannesberg där vi vann på 122 p. Visserligen alldeles för generöst med poäng på den domaren, men hur kan domarna vara så olika? Träffas inte kördomare varje år och pratar om bedömningar? De två borde iallafall träffas och prata ut! Ohh så arg jag var efter maratonen när jag hämtade ut mina poäng! Det är en orättvis sport, men så orättvist får det aldrig bli.

Och funktionskontrollen var pinsam! Rent ut sagt elak.. En av alla incidenterna var när jag sa att jag tävlade för Umeå, och kontrollanten hånskrattade och sa att där uppe kanske man kan se ut som vi gjorde, men här i Eskilstuna har vi andra regler. Hon påstod bland annat att man ALDRIG får ha en groom med vita ridbyxor, speciellt inte i en rockard för där skulle man ha jeans, gärna med lite gräsfläckar på. Har aldrig sett en groom med jeans i dressyren...vill inte se det heller. Hon fick många smeknamn den dagen..
Umeå har dubbelt så många tävlingar som Stockholm, och bra mycket trevligare funktionskontroller. I övrigt var ALL annan personal mycket trevliga och duktiga. Jätteskillnad mot Johannesberg som jag inte tyckte höll något mått överhuvudtaget vad gällde säkerhet o kunskap...men vi vann där så det hjälpte humöret!

Hm..kanske ska starta en ny tråd om detta? Och nej, jag brukar inte vilja gnälla, men ibland måste man få lufta ur sig lite. Själv är jag strålande glad över min hästs insats, det är huvudsaken.

snigelfarmor skrev:
Jag är fortfarande fly förbannad på dressyrdomaren..har aldrig fått så låga poäng! knappt godkänd och pontus gick exakt lika bra som han gjorde i Johannesberg där vi vann på 122 p. Visserligen alldeles för generöst med poäng på den domaren, men hur kan domarna vara så olika? Träffas inte kördomare varje år och pratar om bedömningar? De två borde iallafall träffas och prata ut! Ohh så arg jag var efter maratonen när jag hämtade ut mina poäng! Det är en orättvis sport, men så orättvist får det aldrig bli.

Och funktionskontrollen var pinsam! Rent ut sagt elak.. En av alla incidenterna var när jag sa att jag tävlade för Umeå, och kontrollanten hånskrattade och sa att där uppe kanske man kan se ut som vi gjorde, men här i Eskilstuna har vi andra regler. Hon påstod bland annat att man ALDRIG får ha en groom med vita ridbyxor, speciellt inte i en rockard för där skulle man ha jeans, gärna med lite gräsfläckar på. Har aldrig sett en groom med jeans i dressyren...vill inte se det heller. Hon fick många smeknamn den dagen..
Umeå har dubbelt så många tävlingar som Stockholm, och bra mycket trevligare funktionskontroller. I övrigt var ALL annan personal mycket trevliga och duktiga. Jätteskillnad mot Johannesberg som jag inte tyckte höll något mått överhuvudtaget vad gällde säkerhet o kunskap...men vi vann där så det hjälpte humöret!

Hm..kanske ska starta en ny tråd om detta? Och nej, jag brukar inte vilja gnälla, men ibland måste man få lufta ur sig lite. Själv är jag strålande glad över min hästs insats, det är huvudsaken.

Haha ^^ lugn och fin nu! andas :rofl:
Domaren vet ja inget om :) snackade aldrig med honom! Men såå olika ska det inte vara! :confused:
HAHAHHAH Våran Funktionskontroll :angel: haha jag kan lugna dej med att du inte är den enda som har haft åsikter om henne :rofl:
Jag brukar sitta och lyssna när hon kontrollerar ekipagen! väldigt lärorikt men hon är så överdriven så de finns inte!!
Jag fruktar den dagen jag ska stå där framför henne med min knubbiga lilla shettis och min för tunna baksele :angel:

Vilken häst körde du?

jag andas nu :)

Jag körde startfältets enda bruksnordis, sånga säby´s Pontus. Vi galopperade i vattenhindret!! Tjohooo, det är sånt som får en att små-le en tråkig lördagkväll här ute på ön :)
Nu ska jag gå till jobbet o ta en drink med en arbetskamrat! Jobbet har rättigheter för er som undrar, och jag bor på jobbet för er som inte slutat undra :) hihi* Har nyss ridit mitt livs bästa arbetspass med 4 klockrena galoppfattningar...det måste firas!

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 472
Senast: Raderad medlem 142658
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård