fejko
Trådstartare
https://www.expressen.se/dinapengar/konsument/ny-dom-friskvardsbidrag-aven-for-dyrare-sporter/
ny-dom-friskvardsbidrag-aven-for-dyrare-sporter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
WOHOOOO! Äntligen!https://www.expressen.se/dinapengar/konsument/ny-dom-friskvardsbidrag-aven-for-dyrare-sporter/
Absolut men förhoppningsvis blir det svårare att motivera varför man skulle förbjuda ridsport när SKV godkänner det, och jag kan tänka mig att om man godkänner golf, vilket många spelar, så får man vackert godkänna ridsport också. Jag hoppas AG kan se fördelarna med glada anställdaJa äntligen! :-). (Men det finns en hake - arbetsgivaren bestämmer fortfarande om vilka aktiviteter som man får bidrag för).
Det kommer dock troligen endast omfatta ridskoleverksamhet. Varken personlig tränare eller medlemsavgift är idagsläget godkänt och det ska fortfarande vara enklare form av motion. Dvs du får inte använda ditt friskvårdsbidrag på ett lyxigt gym för 18 000 även om summan från ditt jobb är detsamma oavsett vart du spenderar den. Det kommer sätta käppar i hjulet för privatryttare.
Väldigt trist om det är så!
Träning som träning oavsett om man rider på privathäst för tränare eller på ridskolehäst för ridlärare.
Jag ska lämna in iaf trots att jag rider på privathäst (inte min) men det är iaf gruppträning på ryttarförening.[/QUO
Grupp är troligen mer ok. särskilt om du inte tränar för mer än 5-6000 per år.
Det lär de göra.Jag kommer lämna in för ridhuskortet och se om de behagar godkänna det.
Det lär de göra.
Det kom ju en del definitioner igår, både ridhuskort och träning med egen häst kommer att vara ok.
Fast AG väljer i slutänden så gäller de är med på tåget med. Ridhuskort är ju skattemässigt noll problem då hyra av hall etc godkänts redan innan (men andra sporter).
Självklart men tråden handlar väl om SKVs regeländring?
Eftersom den som drev rättsfallet företräder ett dotterbolag till min AG räknar jag personligen stenkallt med att inte få några begränsningar .
Baserat på vad? Det är AG som bestämmer vad de vill ge friskvårdsbidrag för. Och ingen aning hur AG ställer sig. Däremot Skatteverket lär inte ha minsta synpunkt på det nej. Men AG vet jag inte. Jag tror dock de brukat godkänna allt på "listan" - Dvs allt SKV godkänt. Fortsätter de så borde de godkänna mitt ridhuskort nu. Men återstår att se