Äntligen snö

B

Buckingham

Jag är jätteglad över att snön har kommit så att man slipper denna lera ett tag... Jag tror att dom flesta är glada att slippa leran alla fall i stallet jag står i :D

Nu kan man rida i sommarhagen igen uta att förstöra något.. Och hoppas att snön håller i sig ett tag nu :)

Vet inte hur det är med er men jag älskar snö :love: det är så mysigt att rida och dricka varm choklad i stallet...

bor i södra stockholm

Sv: Äntligen snö

I skåne så har de inte snöat ett dugg under vintern...
e rätt sjukt faktist hehe

Det snöade rätt mycket här i Göteborg igår, men den försvann helt fram mot kvällen...

Ja!!! Det har och snöar fortfarande här. Det ligger ett 15-20 cm tjockt vitt täcke av snö i Stockholm. Släppte med glädje ut hästarna i hagarna och hoppades att de skulle skutta runt och leka. Några sniffade likt blodhundar på snön medan de gick till höhögarna och 2 av 8 rullade sig. Sen var det inte mer med det. En liten lätt besvikelse kände jag men är i a f glad när jag med gott samvete släppte ut dem. Om jag bara kunde få en liten önskan till uppfylld; låt det sluta blåsa och så kan solen få komma fram en stund. Jag ogillar egentligen snö men jag hatar leran så det här är mysmys.

Senast ändrad:

Det var ett tjockt lager med snö här (södra halland) igår - riktigt vinterväder! Framåt kvällan hade det mesta försvunnit, så nu är det barmark och lera igen...

Var glad för att du har snö, det hade vi här igår också, men idag är den borta :crazy:

Så vi får stå ut med våra eländigt leriga hagar ett tag till *suck*! :banana:

verkar som de snöar överallt utom just i skåne :smirk:

de e nästan diskriminering haha

Ja jag hoppas att snön ligger kvar här och än så länge gör den det.. :d Red i dag och släppte honom sedan i en lite mindre hage och där busade vi han rullade och skuttade av glädje. :rofl:

Jaaaa!:bow: :bump: :banana:

Nu snöar det även här nere i Skåne! Tjohooooo! :D

Visst är det mysigt med snö ibland men jag trodde väl aldrig det skulle vara sååå efterlängtat! Och det verkar , vad jag förstår, som om det kommer att hålla sig på lite minusgrader den kommande tiden.

Hoppas nu det kommer så mycket snö att det lägger sig som ett skyddande täcke över vinterhagens lera så de stackars pållarna slipper leran ett tag.

Så visst gillar jag snön!

Och tänk, om det håller sig lite kallt nu så kanske man inte behöver slänga så mycket hö som man har fått göra hittills? :idea: :)

Vi fick ca 30 cm snö igår och har minus 9 grader nu. Det skall bli kallt hela veckan och ev. så får vi mer snö här i morgon. (Tidaholm)

Åh, jag bara älskar snö! :bow: :love: Halleluja säger jag! :banana: :bump: :banana: Vi har ca 25-30 cm och det snöar på här. Tog en busrunda med pållen igår och fy tusan vad underbart det är. Idag hoppas jag det blir tolkning. :D Gäller att passa på.
Bor förästen norr om sthlm.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 722
Senast: lizzie
·
Gnägg Är det någon mer än jag här på Buke som har en häst som är helt tokig i snö? :D Alltså min H.H är ju verkligen...helt tokig i det där...
2
Svar
28
· Visningar
2 727
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Hej! Är en 15-årig tjej som drömmer om en egen häst tillsammans med min 23-åriga storasyster. Jag har ridit i ett år på ridskola...
2
Svar
20
· Visningar
3 439
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Flytta med utekatt