Nu ska jag kryssa mina sista kryss - hade som mål att försöka läsa mig igenom hela brickan och inte blanda in ljudböcker men det gick sådär så jag fick några ljudböcker på slutet
Kryss nr 20 hamnade i rutan för bok från 1918 med Beatrix Potters T
he tale of Johnny town mouse. Väldigt gullig barnbok och roligt att läsa något annat av Potter (dvs inte Pelle kanin)
Kryss 21, noveller, kryssas med boken
Mistlar och mord som är en samling med korta deckare skriven av PD James. Trevligt och lagom ansträngande men inte särskilt minnesvärd
I rutan för kvinnor som gjort avtryck i historien hamnar kryss 22 med boken
En annan historia som är en samling med korta texter om olika kvinnor som gjort stort avtryck i vår värld med inte direkt uppmärksammats för det (jag kände kanske igen 4 namn, tragiskt!). Eftersom varje kvinna får så lite plats i boken är det mest en översikt, men perfekt om en vill få tips på coola kvinnor att läsa mer om. Väldigt läsvärd/lyssningsvärd
Mitt sista kryss, nr 23, blir i parodirutan på grund av boken
The hunger but maily death games vilket då är en parodi på Hungergames. Inte särskilt bra, även om den glimtar till ibland

Bäst är referenserna till Harry Potter och Twilight faktiskt, men äh, kunde nog varit utan den lyssningen
Jag missar alltså romance och författare med mitt namn, men det känns helt okej ändå. Så ser fram emot nästa års bokbingo