Sv: Äntligen någon som protesterar!
Jag skrev om fonden. På den skolan behövde man ej ansöka, sa man till så gällde det. Då samlades pengar inte in från den familjn utan man tog automatiskt pengar från fonden.
Sen kan jag verkligen hålla med om att obligatoriska skolaktiviteter ska vara kostnadsfria. Om klasserna sedan bestämmer egna utflykter etc med föräldrars medgivande kan de kosta om man beslutat detta tillsammans. Tyvärr tycker jag att vi på vår skola tar betalt alldeles för ofta för tex idrottsdagar.
pigleton skrev:Jag tycker det är fel när den ensamstående mamman (som faktiskt är jag själv) kommer att få leva på nudlar i tre veckor för att kunna bidra med pengar till diverse aktiviteter i skolan för mina barn. Jag skulle dock aldrig komma på tanken att utsätta mig själv för den förnedring som det för mig skulle innbära att söka bidrag i en fond som skolan har för att mitt barn ska få delta i en av skolan anordnad aktivitet. Jag må vara luspank, men normalt sett går vi precis runt och lite stolthet har jag i kroppen.
Jag skrev om fonden. På den skolan behövde man ej ansöka, sa man till så gällde det. Då samlades pengar inte in från den familjn utan man tog automatiskt pengar från fonden.
Sen kan jag verkligen hålla med om att obligatoriska skolaktiviteter ska vara kostnadsfria. Om klasserna sedan bestämmer egna utflykter etc med föräldrars medgivande kan de kosta om man beslutat detta tillsammans. Tyvärr tycker jag att vi på vår skola tar betalt alldeles för ofta för tex idrottsdagar.