Sv: Äntligen någon som protesterar!
Jag tycker det verkar bra, Jag kan bara föreställa mig hur förnedrande det måsta vara för en förälder att behöva be om pengar ur en sådan fond som någon annan skrev om.
Basilika skrev:Vänta bara tills skolverket kommer till din kommun och gör razzia. De har nämligen varit i min kommun och stoppat alla roliga aktiviteter för barnen därför att skolan får inte samla in pengar till aktiviteter med barnen som ingår i skolan. Skolan skall nämligen vara helt avgiftsfri. Till sådana aktiviteter räknas t ex skolresor, badresor och liknande. Skall man kunna göra en skolresa ska initiativ tas av föräldrar och resan ska ske en helg och läraren får följa med men isf på sin egen fritid. Skolan får inte uppmana föräldrar att skicka med barnen pengar till glass vid t ex en utflykt. Mina barns lärare skriver därför att "det finns möjlighet att köpa glass".
Det är jättetråkigt
Jag tycker det verkar bra, Jag kan bara föreställa mig hur förnedrande det måsta vara för en förälder att behöva be om pengar ur en sådan fond som någon annan skrev om.