A
aana
Sv: Äntligen någon som protesterar!
Du har ju ett väldigt giltigt skäl till att inte kunna vara med.
Du har ju ett väldigt giltigt skäl till att inte kunna vara med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Inte intresserad" tycker jag är ett dåligt skäl till att utebli.CillaW skrev:Pappan är inte intresserad.
mimmipigg skrev:Själva avslutningen tycker jag blir bara mer och mer upphaussad kostymer till ungar i mellanstadiet, blommor för hundratals kronor ska delas ut bland kompisarna.
Tonårstjejerna ska till frissan och få blommor i håret.
STOPP!
Nån j**la ordning får det vara, okej att man får lite nya kläder men jag anser att det är kläder som ska kunna användas resten av sommaren och inte bara hängas in i en garderob.
Jamen förstår du inte att det är just att behäva säga till som är förnderande?oz_joj skrev:Jag skrev om fonden. På den skolan behövde man ej ansöka, sa man till så gällde det. Då samlades pengar inte in från den familjn utan man tog automatiskt pengar från fonden.
Sen kan jag verkligen hålla med om att obligatoriska skolaktiviteter ska vara kostnadsfria. Om klasserna sedan bestämmer egna utflykter etc med föräldrars medgivande kan de kosta om man beslutat detta tillsammans. Tyvärr tycker jag att vi på vår skola tar betalt alldeles för ofta för tex idrottsdagar.
Snuffsan skrev:Utflykter och annat som kostar pengar: Dottern reste till Liseberg med klassen. Det kostade mig ca 800 kronar. Skojigt.
Sen det här med olika sportdagar : Vi bor i skåne och vi har långt till ishallarna. Vad ska vi ha skidor och skridskor för? Men det förväntas man ha. "Åker ni aldrig på skidsemester?" sa en lärare till mig...."Min dotter har 4 ponnysar och ridutrsutning, har era det? :smirk: " brukar jag kommentera då det förväntas att man ska ha komplett utrustning för vintersport.
Snuffsan / blivande lärare