Äntligen=) Mina undulater äter pellets!!

paradiset

Trådstartare
Så nu undrar jag ,kan de äta bara det + frukt & grönt?? Skulle vara UNDERBART slippe fröskal överallt utanför buren eftersom de skvätter så mycket så buren är ren men inte utsidan :mad:

Och så uppmatning ibland och hirsskolv ibland eftersom de är unga.?

Sv: Äntligen=) Mina undulater äter pellets!!

pellets är en mycket bättre näringskälla än frön, då frön innehålle mest fett och inte det de verkligen behöver
äter de pellets så kan man va säker på att de får i sig allt, sen är ju frukt och grönt alltid bra vare sig man har pellets eller frön...

Så jag vågar utesluta frön ur kosten nu då? Hur nödvändigt ät egentligen hirskolv och uppmatningsfoder åt ungar?

hur gamla är dem?
är ingen xpert på fågelungar...
hirskolvar är ju som godis mest, mycket fett.... det kan de ju få nån gång ibland?
vad är det för uppmatningsfoder?

de är inte ens 3 mån ännu. Det är ett som luktar anis (lakrits) som man köper i vanlig matbutik. zoomans tror jag.

De behöver proteinrik mat fram tills de är 6 månader, så fortsätt att ge dem uppmatningsfoder. Du kan ge dem frukt och grönt, men tänk på att pelletsen du använder är FÖRMODLIGEN (jag vet inte vad det är för pellets du fodrar med) ett helfoder, och balansen rubbas om du ger en ofullständig blandning grönsaker. Vill du ha tips på en grönsaksblandning som innehåller allt, så pm:a.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 337
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 160
Senast: Vallmo
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 552
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Passar inte med min hund :(
  • Skällande hundar