Äntligen dags för start !!

cetzyboy

Trådstartare
Min älskade Västerbo Be Kafa kvalade godkänt igår och nu är det dags för start:bump:
Det är så spännande eftersom det är första gången för mig.
Vad skall jag tänka på nu???
vad skulle ni anmäla till och till vilken bana ????
Cetzy:banana:

Sv: Äntligen dags för start !!

Grattis!!!!
Talar av egen erfarenhet nu, det man ska tänka på är att ha med sig en väldigt lugn person som kan hålla en själv lugn för det är ju så himla jättejättespännande när det är ens egen häst. Själv håller jag på att gå av varje gång :-)

Vilken bana..... Den som är närmst och minst storbanig så att det blir lätt motstånd.

du har ju ett "0" lopp på gävle, anmälan den 21a:angel: - så man kan komma och hålla tummarna...

grattis:bump:
Vänta några dagar med att anmäla ..så du ser att h*n har tagit loppet bra. 10 -14 dagars intervall mellan loppen brukade jag ha.

Ps. det blir en ny tävling på valla 12-13 augusti på valla.Ds

cetzyboy skrev:
Min älskade Västerbo Be Kafa kvalade godkänt igår och nu är det dags för start:bump:
Det är så spännande eftersom det är första gången för mig.
Vad skall jag tänka på nu???
vad skulle ni anmäla till och till vilken bana ????
Cetzy:banana:
Jaha, så dom sålde hästen. Du köper visst alla mina vänners hästar :D

Att tänka på: Att det är iordningsställt så du kan utnyttja företrädesstarterna på rätt sätt

Senast ändrad:

Ah Du känner henne ?? Hon kom och hälsade på "Dennis" i stallet igår ! Vi berättade att han skulle kvala igår !
Vilken underbar dam !!!
Vems häst har jag mer ???? Är det Cetzy du menar ???

cetzyboy skrev:
Ah Du känner henne ?? Hon kom och hälsade på "Dennis" i stallet igår ! Vi berättade att han skulle kvala igår !
Vilken underbar dam !!!
Vems häst har jag mer ???? Är det Cetzy du menar ???
Ja Cetzy :D Hela denna familj är jättetrevliga. Vi har haft många roliga avstämmningar. Har hon åtgärdat höften :crazy:

du har ju 5 fristarer så nu är et bar atat samla poäng så du får starta sen ;) anmäl till nollloppen och hoppas på det bästa :)

Grattis!:)
Jag har fått höra att man ska låta bli noll loppen för att alla stortränares "värstingar" startar i dom:smirk: Man ska anmäla till loppen som har typ 2000.-, 5000.- tillägg istället! Vet inte hur sant det är men..... Kanske värt att prova:idea: /C

cämela skrev:
du har ju 5 fristarer så nu är et bar atat samla poäng så du får starta sen

Jag kan inget om detta med starter och poäng osv men har ändå en travare som snart ska kvala. Jag halkade liksom in på detta med trav på ett bananskal... Hur menar du? Varför behöver man samla poäng?

Man får startpoäng efter vilken placering hästen får i loppet (prisplacering) och hur mycket hästen tjänar, man räknar ihop de fem senaste starterna. När man anmäler häst kommer de hästar som har flest startpoäng med i loppet. Undantaget är hästens fem första starter i livet, då har den förtur före hästar som gjort fler starter än fem (vilka enbart räknas på sina startpoäng alltså). En häst som gjort en start går före en som gjort tre starter. Det är viktigt att hästen under sina fem första starter får så många prisplaceringar som möjligt, alltså så många startpoäng som möjligt, så den har poäng nog att komma med i lopp efter de fem första starterna. Att ta sig ut i nolloppen med en häst som gjort fler än fem starter, och har noll poäng, är inte det lättaste.

zilla skrev:
Ps. det blir en ny tävling på valla 12-13 augusti på valla.Ds

Solvalla är det allra sista stället man ska starta på. Så här års så går det undan som in iiiiiiiiiii....

Jag skulle ha valt, Mantorp, Gävle, Åland :rofl: eller nåt annat ställe och bara tänka på att första loppen bygga upp psyke, skallen och flåset... dvs lopp med lagom tempo i 18-20-tider så dom inte körs i botten och tappar viljan!

Lycka till Cetzy :banana:

Det är lite så jag tänker . Funderar på ett på Romme.
KOndisen är det inget fel på han hade 90i puls direkt efter och 64 efter 7 min eftersom jag är distansare åker han med på ett bananskal i distansträningen,det måste ju finnas en alternativ karriär ju :angel:
Kanske kan även Cetzy snart vara med på en buketräff på någon bana!!
/Cetzy

det var därför jag föreslog Gävle:angel:

Montéryttare skrev:
Solvalla är det allra sista stället man ska starta på. Så här års så går det undan som in iiiiiiiiiii....

Jag skulle ha valt, Mantorp, Gävle, Åland :rofl: eller nåt annat ställe och bara tänka på att första loppen bygga upp psyke, skallen och flåset... dvs lopp med lagom tempo i 18-20-tider så dom inte körs i botten och tappar viljan!

Lycka till Cetzy :banana:

Det med solvalla och ny tävling ...var inte tänkt till hennes aktiva travare.:cool:

Fast Gävle är ju känt för att gå väldigt fort i loppen...:crazy:

Vet inte varifrån den aktuella hästen kommer men personligen väljer jag hellre småbanor som Bollnäs (8 prispengar!), Rättvik eller Linde med lägre prissummor i loppen och hoppas att det blir billigare. Dock resonerar nog många som oss och tar ut hästen där det borde vara billigt och så blir det inte alls som man tänkt...:smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 678
Senast: Acto
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 126
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka