Äntligen BETFORTEST med bilder!

B

BeastieBabe

Jag har juh lovat att lägga ut bilder på mitt betfortest och har lagt ut dem på fotopic för att ni ska kunna få ta del av bilderna..

ni som vill såga så gör det då.. har hört att det skulle svälla fortare om det är mindre mängd, varför undrar jag då?
sedan så vet jag att det blir annat resultat vid kallare rumstemt.. men jag kan testa det nästa gång.. ska bara fixa hem lite betfor..

men håll tillgodo med detta sålänge!

http://grs-horses.fotopic.net/c782396_1.html

Sv: Äntligen BETFORTEST med bilder!

Intressant test!!!:D
Då sväller det med andra ord klart fort med varmt/kokande vatten.
Känns ju bra då vi ibland när vi har bråttom låter det stå en kortare stund,men i varmt/kokande vatten.
Men kan väl inte vara bra att det står ett dygn tex heller?Testat det?;)

Senast ändrad:

näe.. har inte lukttetstat något alls.. mamma skulle nog inte tycka om det.. men jag kan juh kolla med nästa test (som blir i kall rumstemp) så kan ja låta det stå några dagar få se.. :)
lukt och smaktest!.. *ser fram emot*

Så himla bra!
Kan inte detta hamna på FAQ - eller något?

Kan du göra med lucern också?
Eller den kanske spränger glasen?

Det vore ju annars ett spännande inlägg i foderstrupsföstoppningsdebatten.

Jag uppskattade verkligen bilderna.

hmm ja, nu känner ja ingen som ger pelleterad lusern längre.. kanske får be om ett "smakprov" från GG.. :)

Är det bara jag som inte ser bilderna....?

Var väldigt nyfiken....

//Alice

BeastieBabe skrev:
skumt, kolla in direkt från http://grs-horses.fotopic.net då kommer man direkt till albumet så är det bara att välja betfortest-galleriet.. :idea:
Nope! Kopierar in lite text:
Beskrivning
640x480
bild01.JPG

Direkt efter blötläggning med kallt vatten närmast klockan och kokande längst ut åt höger och vänster (och automatiskt blir det då varmt kranvatten i de två mittersta)
640x480
bild02.JPG

5 Minuter
640x480
bild03.JPG

10 Minuter
640x480
bild04.JPG

15 Minuter
640x480
bild05.JPG

20 Minuter
640x480
bild06.JPG

25 Minuter
640x480
bild07.JPG

30 Minuter
640x480
bild08.JPG

Det här är det jag ser....inte en ända bild och inget att klicka på...! :(

//Alice

Jag kan donera litet pellets.
Om du fixar sådana här fina bilder.
Jag kan skicka i en plastpåse.
Men den är inte från GG.
Någon annan?

skumt, det ska finnas bilder där.. prova att kolla lite senare.. för du har juh kommit till rätt sida iaf..

Så himla intressant det där.

Man måste tacka och buga för att du gjort detta testa =)

Tack för ett spännande och intressant test!

Kanske en dum fråga men hur vet man egentligen när betforn är klart? Har aldrig tänkt på det innan, bara haft rutin att blanda på kvällen till morgonen...

En stor eloge till dig för att du gjort test och tagit informativa bilder!!!!!!!

Skulle som IU sagt vara intressant att se samma sak med dels lucernpellets men också med andra pelleterade produkter.

Jag kan också donera lucernpellets men jag misstänker att mina och IUs kommer från samma ställle... (dvs inte GG)

Tugga på betforen. Kan du tugga sönder strimlorna så lär nog hästen kunna det med ;). Förövrigt är ju den *livligaste* svällningen i ca 20 min, sedan avstannar den och sväller mer långsamt.

*skriver ut och klistrar upp i stallet*

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 282
Senast: Snurrfian
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 203
Senast: Madick
·
M
Foder & Strö Hejsan alla trogna hästvänner! :bow: Har sett under ett program att en häst (naturligtvis) svettas ut väldigt mycket salt under...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Midnightwalker
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama