Antiskällhalsband

T

tammie

Hej!
Jag ska vara hundvakt åt mina föräldrars hund (8 åring med ett öronbedövande skall) i ett halvår. Han bor normalt i norrland där han ser några bilar om dagen. Nu ska han bo hos oss utanför Stockholm, i ett område där många rastar sina hundar.
Vi har byggt en hundgård på tomten. Vårt problem är att han, när han är i hundgården, skäller på allt och alla som passerar på vägen, 10 meter från hundgården. Han skäller också när han sitter i bilen och en hund passerar. Han bryr sig dock inte särskilt mycket om folk eller hundar när man är ute på promenader.

Jag är rädd att många av de förbipasserande och grannarna ska störas av hans skäll (jag har redan fått någon kommentar) och har läst om antiskällhalsbandet med citronspray - tror ni att det kan vara en bra lösning att ha ett sån't på honom när han är i hundgården?
 
Sv: Antiskällhalsband

Jag vet folk som fått sina hundar tysta med "citronsprayhalsband" så nog skulle jag pröva om jag var du!

Lycka till!
 
Sv: Antiskällhalsband

Kolla runt om du kan får prova ett sådant först,för på vår skälliga hane hjälpte det inte.Han skäller minst lika bra fast det sprutar frenetiskt under hakan på honom.Utkastade pengar för vår del.
 
Sv: Antiskällhalsband

Läste någonstans om någon som hade samma problem med skällande hund i hundgården. Den personen var förbipasserande och började kasta in godis varje gång h*n gick förbi hunden. Det resulterade i att varje gång hunden såg personen så satte den sig bara och tittade och väntade på godis dvs. tyst hund.
 
Sv: Antiskällhalsband

Tack för era svar!
Dizzi: Jag får väl ställa ut en godisskål vid vägen och en skylt "mata gärna hunden" så att alla förbipasserande kan muta honom. Hu så tjock han ska bli! ;)
 
Sv: Antiskällhalsband

Jag tror heller inte ett sådant halband hjälper. Inte på en hund som skäller så lätt och mycket.
 
Sv: Antiskällhalsband

Dog: Har du testat halsbandet eller känner du någon som har? Hur var den hunden? Varierar funktionaliteten beroende på hur mycket och lätt hunden skäller? :confused:
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 361
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 096
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp