Antidepressiva läkemedel, bestående biverkningar?

Ingen sexlust och svårigheter att få orgasm. Är nog det enda jag reagerat över i alla fall. Lite jobbigt när en är i en relation men i övrigt bara gött. :D
 
Sertralin och citlalopram gav viktuppgång som jag mådde psykiskt dåligt av och jag tappade all kondition. Det gick inte att bygga upp den överhuvudtaget. Humöret var väldigt svajigt. Grät ena stunden och skrattade nästa.

Venlafaxin grät jag konstant av och kunde inte äta.

Mirtazapin fick jag hemska myrkrypningar av samt att jag sov ca 18-20 h/dygn

Sen var det nån mer som jag inte kunde sova på istället. Var vaken nästan 20-22h/dygn.

Ingen av medicinerna fick mej att må bättre. Bara sämre. Slutade med medicin helt och mådde mycket bättre. Blev mej själv igen. Har bara ångestdämpande att ta vid behov nu.
 
Är det någon som vet vad viktuppgången beror på, som verkar vara vanlig biverkning. Får man ökad hunger eller är det annat som påverkar viktuppgången?
Jag har inte märkt det på ecitalopram som jag ätit längst men på mirtazapin blev jag hungrig men det kanske är mer som påverkar?
 
Är det någon som vet vad viktuppgången beror på, som verkar vara vanlig biverkning. Får man ökad hunger eller är det annat som påverkar viktuppgången?
Jag har inte märkt det på ecitalopram som jag ätit längst men på mirtazapin blev jag hungrig men det kanske är mer som påverkar?

Ja, enligt läkare jag pratat med beror det på ökad aptit. Och/eller svårare att känna mättnad.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
926
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 477
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp