Antarés träns

Freazer

Trådstartare
Någon som har Antarés träns? Tänker främst på precision tränset. Märker ni någon skillnad? Finns det något annat märke som är värt att lägga pengarna på istället? Viktigt att det går att få i svart och ingen dekor på nosgrimman😅
 
Tyvärr inte precision, men Antares origin.

Bästa tränset, även om jag som sagt inte har precision nackstycket. De hästar jag haft tränset på (eller tränsen, har två, en i vardera färg) har trivts otroligt bra i det och utformningen och läderkvalitet är exceptionellt högt i kvalitet.

Nuvarande häst rids utan nosgrimma pga den föredrar det, men skulle jag köpa ett nytt träns till en ny häst med nosgrimma så skulle det absolut bli ett Antares.
 
Tyvärr inte precision, men Antares origin.

Bästa tränset, även om jag som sagt inte har precision nackstycket. De hästar jag haft tränset på (eller tränsen, har två, en i vardera färg) har trivts otroligt bra i det och utformningen och läderkvalitet är exceptionellt högt i kvalitet.

Nuvarande häst rids utan nosgrimma pga den föredrar det, men skulle jag köpa ett nytt träns till en ny häst med nosgrimma så skulle det absolut bli ett Antares.
Är nackstycket väldigt smalt på origin eller man blir lite ”lurad” av att precision är väldigt mkt bredare?
 
Är nackstycket väldigt smalt på origin eller man blir lite ”lurad” av att precision är väldigt mkt bredare?

Man blir nog lurad. Nackstycket på Origin är typ 5 cm vilket är alldeles lagomt i mina ögon, och det är så himla bra utformat att det inte trycker nånstans bakom/nedom öronen som vissa träns annars har gjort.
 
Man blir nog lurad. Nackstycket på Origin är typ 5 cm vilket är alldeles lagomt i mina ögon, och det är så himla bra utformat att det inte trycker nånstans bakom/nedom öronen som vissa träns annars har gjort.
Låter lovande. Ska nog beställa hem och titta på Origin istället. Tycker precision ser väldigt stort ut.
 
Ursäkta sjukt osmickrande bild på en häst som var allt annat än nöjd med bettet 😅 men där ser man mer hur tjockt nackstycket är på Origin-tränset.
1000000206.jpg
 

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
166
Senast: Pegasus63
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
714
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 345
Senast: super
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
508
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Häst som sväljer luft
  • EMS/"fångnacke" - vad gör vi?

Omröstningar

Tillbaka
Upp