Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns väl ingen som springer ut och ger sin häst mat mitt i natten så varför är det så petigt med intervaller när det är dagtid?
Det behöver väl inte vara skillnad? Det går att ge större giva vilken tidpunkt som helst.
Varierande åsikter än så länge
Vore roligt om fler kunda säga vad de tycker!
Vad är optimalt?
Vad är okej?
Hur har du det nu?
Hästarna ska ju också motioneras till den mängd mat de får.
våra hästar står på torv. de får kvällshö, that´s it. de sover vilar ju endå hela natten. beror ju på i vilken sorts hage din häst står. grus / gräs. eller skog.
våra hästar står på torv. de får kvällshö, that´s it. de sover vilar ju endå hela natten. beror ju på i vilken sorts hage din häst står. grus / gräs. eller skog.
Nej, de sover/vilar ca 4 timmar per dygn snarare. Så 2 h per natt drygt?
Rätta mej gärna om jag har fel.
skrev det rent allmänt.
ser mången hästar som bara står i pyttesmå hagar och jäser ihjäl sig. vet ett sånt stall. det ska vara en balans mellan maten och motionen, behöver inte enbart betyda ridning eller körning, utan tex tillräckligt stor hage så ordnar hästen det själv (åldringar, föl, avelsston eller övriga hästar som på grund av diverse orsaker inte utövar övrig motion, såsom ridning)
förstår du? jag är usel på att förklara..
Nu fattar jag inte riktigt? Vad har det med saken att göra att hästarna vilar?
Oavsett om det är natt eller inte så får det inte gå för många timmar med tom mage - detta finns det klar forskning på hur hästens tarmsystem fungerar.
Och vad menar du med vilar? Menar du att de sover hela natten?
Du skriver också att era hästar står på torv men de får bara hö - that`s it. Jo visst det är väl helt okej men hur mycket hö får de då - alltså hur länge räcker det? Ni kanske ger så mycket att det räcker väldigt länge?
Beträffande hage så är det ju skillnad på om man har en ler eller grushage där det inte finns något alls att tugga på eller om man har en stor hage med gamla grästuvor, grenar etc - visst.
Och det hade ju verkligen ingenting att göra med vad trådens frågeställning rörde.