Ansökan till högskola hösten 2013

Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

kl

Jag har sökt in på PA i 7 olika städer :D

  1. Göteborg
  2. Karlstad
  3. Stockholm
  4. Uppsala
  5. Linköping
  6. Lund
  7. Jönköping

Håller tummarna för Göteborg, här har jag redan fixat boende och kan även pendla från min hemort ifall det skulle knipa :banana:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

knapp

Väcker liv i tråden med en kort fråga. Någon som vet hur lång svarsfrist man får efter antagningsbeskedet 12 juli?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Har tänkt ta ett sabbatsår i höst och flytta till England så därför sökte jag bara:

"Corporate social responsibility CSR, 7.5hp" Luleå Tekniska
"Introduction to entrepreneurship" 7.5hp Linnéuniversitetet
"Projektledning 1" 7.5hp Umeå Universitetet
"Projektledning" 7.5 Uppsala Universitetet

Alla är ortsoberoende och på halvtid. Kommer tacka nej till antingen Umeå eller Uppsala om jag kommer in på båda. Pluggar till Personalvetare i vanliga fall.
Som sagt.. Sabbatsår var det.. :o
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Nu var det några år sen jag sökte sist, och det kan ju ha ändrats, men när jag sökte in till mitt kandidatprogram fick vi första antagningsbeskedet där i mitten på juli och hade nog till början på augusti på oss att tacka ja eller nej.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Oh vad bra, insåg nämligen att jag är utan internet i en vecka precis efter att beskedet kommer. Men då borde jag hinna svara ändå. Tack! :bow:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Kl

Snart kommer antagningsbeskeden! Hur känns det?

Jag växlar mellan att vara coolt obrydd ("det lööööser siiiig") och djupt ångestfylld ("herregud jag dör om jag inte kommer in nu"). Jag hoppas verkligen samtidigt som jag inte riktigt vågar..
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Ångest är ett bra ord som beskriver mina känslor just nu..! Som ni ser i mitt senaste inlägg så skulle jag ha ett sabbatsår och bara läsa strökurser / inte plugga på allvar då jag skulle flytta till England. Tyvärr ställdes de planerna in efter att antagningen stängt så nu har jag tvingats söka in kurser "på måfå" då jag står och väger mellan två program.. Skulle ha ett år på mig att bestämma mig, men så blev det inte.. Fortsätter i alla fall (förhoppningsvis) på PA-spåret i ett halvår, men vill jag fortfarande byta i vår så byter jag till en Teol. Kand + Magister. Hur som helst kommer jag antagligen behöva plugga 2 eller 4.5 år till (har redan läst 2!) :o

De kurser jag sökt in nu är i alla fall:
- Sociologi med inriktning mot arbetsliv, organisation och personal A (30hp), Uppsala Universitetet
- Luther och luthersk teologi (7.5hp), Uppsala Universitetet
- Pedagogik med inriktning mot vuxna och arbetsliv C (30hp), Uppsala Universitetet
Och sen har jag kvar 3st "strökurser" från första anmälan, som jag antagligen inte kommer att läsa (förhoppningsvis!). Antingen läser jag Sociologi+Luther eller Luther+Pedagogik samtidigt!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Det känns skönt att söka inom ett program och redan veta att jag har alla poäng från tidigare terminer som behövs för att bli antagen. :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Skönt! Är lite avis ;)

knapp
En annan var ju på den såkallade grisfesten på Alnarp i maj för att spana in såväl gamla som de som sökt in. Inte glädjande. 128 sökande, rekord på utbildningen och 50 platser. Visst det är pissimissisippi om man har bra betyg. Hade det vart typ 80 förstahandsval som det brukar ligga på hade det vart lugnt men nu är det inte lika lugnt längre :( Mina poäng ligger strax ovanför lägsta som vart tidigare tre år. Så jag räknar kallt med att jag inte kommer in och får läsa socialpsykologi 30 p istället. Vilket iof inte gör nått för jag har jobb där nere och allt ordnat för mig men känns lite surt ändå :(
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag väntar med spänning över vad jag ska göra i höst & hopas Självklart på mitt 1:a val.:)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

nu är det bara 3 dagar kvar! jag är så sjukt nervös.. är inte ni det?

även om jag är rätt säker på att jag inte kommer komma in då det är många som sökt, har även inga topp betyg eller Hp, så är jag nyfiken på vilken reserv plats jag hamnar på! gaah orkar inte vänta längre;)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag är också sjukt förväntansfull även om jag är hyffsat säker på att komma in. Vill bara äntligen ha det svart på vitt :bump:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag är galet nervös så går runt med magont hela dagarna!:D Mycket står på spel på fredag.

Har ingen koll på hur många som sökt utbildningen jag vill in på, men hoppas det är liknande som förra året för då borde jag komma in, dock känns det inte som 2013 är mitt år.. bara varit massa pissigheter det senaste halvåret.
Men Vill såååå gärna få börja plugga till något kul och kunna säga upp mig från mitt jobb som jag verkligen inte trivs med.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

hoppas att det vänder nu då så att det blir ditt år! :)

gå in och kolla hur många som sökt på vhs.se och sen på statistik så ser du!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

knapp

och jag hoppas att jag inte kommer in :o Ändrat mig totalt, inte alls färdig med kneget!
Ska åka och kolla på ett jobb i nästa vecka ser det ut som, hej och hå vad saker ändras.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

kl

Någon mer än jag som tänkt läsa Miljövetenskap? :) Jag har sökt in till det Naturvetenskapliga Kandidatprogrammet i Miljövetenskap på Lunds Universitet till hösten och ligger en bra bit över förra årets antagningssnitt (både i min grupp och HP), så jag kommer förhoppningsvis in!

Och ännu en fråga, vilka pluggar i Lund här? :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp