Ansökan till högskola hösten 2013

Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Kl
I veckan sökte jag till förskolelärar programmet. Jag vill ha svar NU! Undra varför det kommet ta så lång tid innan man får något svar..
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag har också sökt PAO!
I första hand Linköping, tvåa Uppsala och trea Stockholm. Kommer komma in om inte intagningen chockhöjs, så det ska bli kul!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

kl

Beslutångest: agronom eller master? :banghead:

Har för säkerhets skull valt kurser som gör att jag har lite mer tid att fundera.

1. Kommunikation och projektledning för agronomer 20 hp
2. Laktationsbiologi 10 hp
3. The biology and use of the horse 15 hp
4. Jämförande nutrition 10 hp
5. Dog and cat nutrition 5 hp

Och nej kommer inte läsa alla i höst, första och andra ger mig en agronomexamen, de andra en master. Går ej att kombinera utan att behöva ta ett extra år...:mad:
 
Senast ändrad:
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

1.Socialpedagog,Varberg
2.Socialpedagog,Trollhättan
3.Ledarskap i detaljhandel,Trollhättan.
Sen har jag ansökt lite till..
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

kl

1. Civilingenjör Industriell ekonomi, Lund
2. Kandidat ekonomie, Lund
3. Civilingenjör Industriell ekonomi, Chalmers
4. Strategisk kommunikation, Helsingborg

och en massa andra i "nödfall" :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

1. Masterprogram i biologi med inriktning rinnande vatten
2. Ekologisk miljövård 15 hp
3. ArcGIS 7,5 hp
3. Djurhållning inriktning lantbrukets djur (50% hela terminen) 15 hp
4. Orienteringskurs i GIS 7,5 hp

Gott o blandat! Kan egentligen inte läsa första halvan på terminen men sökte programmet ändå. Så är man på den säkra sidan, om allt inte går som planerat. Ekologisk miljövår är kurs nr 2 på programmet. :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

knapp

Jag har då, som sagts, sökt Logopedprogrammet i ett antal städer. Har hållit mig fast vi programmet men igår ändrat ordningen på städerna så ansökan ser alltså ut som följer:
1. Lund
2. Gbg
3. Linköping
4. Sthlm

Sanningen är dock den att kommer jag inte in i Lund så tackar jag troligvis nej helt och hållet, sticker ut och reser under hösten och söker istället till Uppsala till efter jul. Alternativt väntar till nästa år.

Vill passa på att önska samtliga i tråden ett jättestort lycka till! Så intressant att läsa vad alla sökt. Var tvungen att googla på PAO för att fatta vad som menades :p
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

KL
Såg att sista anmälningsdagen förlängdes pga tekniska problem, så har någon inte skickat iväg sin än har ni chansen till kl 24.00 ikväll! :D

Min anmälan ser ut som sådan:
1. Socialpsykiatrisk vård, Högskolan Väst
2. Barn- och ungdomspsykologi 31-60 hp, Högskolan Väst
3. Socialpedagog, Högskolan Väst
4. Socialpedagog, Högskolan Väst Varberg

Jag hoppas självklart grymt mycket på mitt förstahandsval! Blir det inte det vet jag inte vad jag gör :banghead:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

jag sökte..

1. Landsbygdsutveckling, SLU
2. Djursjukskötare, SLU
3. Ekonomi agronom, SLU
4. Miljöanalytiker, Kalmar
5. Miljö och hälsoskydd, Halmstad
6. Miljö och hälsoskydd, Umeå

vill gärna in på SLU!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag kan ju också skriva vad jag har sökt!

1. Samhäll- och beteendevetenskapliga programmet i Örebro, 180 p
2. Kandidatprogram i Kriminologi i Lund, 180 p
3. Kriminologiprogrammet i Malmö, 180 p
4. Kriminologprogram i Sundsvall, 180 p

Därefter alla juristprogram som finns i hela Sverige :p:o

11. Kandidatprogram i utredningskriminologi i Södertälje, 180 p
12. -''- i Gävle, 180 p
13. Rättsvetenskapligt program i Karlstad, 180 p
14. Socionomprogrammet i Örebro, 210 p
15. Kriminologi A i Örebro, 30 p

:angel:

Jag hoppas hoppas hoppas att jag kommer in på nr 1! Jag vill inte flytta :crazy:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Snacka om att du har helgarderat dig! :D

On topic: Jag har sökt en 15-poängskurs på distans i socialrätt på första plats, Juristprogrammet i GBG på andra plats och backat upp med offentlig förvaltning på tredje plats, egentligen onödigt för jag vet att jag kommer in om inget väldigt oväntat sker.

Börjar egentligen fjärde året på psykologprogrammet till hösten så vi får se... har någon form av naiv dröm om att kunna läsa klart psykprogrammet samtidigt som jag börjar med juristprogrammet... :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

*knapp*

Det var ju tur att jag kikade in på antagning nu, för jag insåg att jag inte är behörig till en av kurserna jag sökt och som jag absolut måste gå en kurs i ämnet! :eek:

Blir till att byta mot annan lämplig variant. :p
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

knapp

Jag tar mig friheten att gå ifrån ämnet en aning men det borde väl finnas fler än jag här, där ett positivt besked i sommar även innebär flytt? Tänkte höra hur ni tänker angående boende? Hur ser det ut där ni vill komma in? Har ni börjat snoka än? I vilken ände har ni börjat?

Jag hoppas ju på att komma in i Lund men måste erkänna att bostadssituationen skrämmer mig. Har inte en susning ens vart jag ska börja leta nånstans. Bostadsköer har jag redan kollat upp och anmält mig till de jag kan. Vad finns det mer att göra?
 
Senast ändrad:
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Nu är jag inte Lundastudent, men pluggar på SLU som ligger mellan Lund och Malmö.. Mitt tips är att leta utanför Lund också.
Jag bodde min första termin som inneboende i ett mindre samhälle som heter Löddeköpinge, knappt (tror jag) 1,5 mil från Lund.

Det är kanske inte roligast i världen att behöva pendla till Lund och ha svårare att hänga med på studentikosa aktiviteter, men om valet står mellan att bo utanför Lund eller att inte bo någonstans alls så känns det enkelt för mig, iallafall.

Kollektivtrafiken är såpass väl utbyggd att det inte är speciellt jobbigt att pendla mellan Lund och de närmast liggande orterna. I många fall är det dessutom förbundet med tåglinjer och inte bara buss, vilket gör att restiden ofta blir ännu kortare.

Leta mer än bara egen lägenhet, jag var som sagt inneboende och det funkade finfint, hittade min hyresvärd på blocket. Bara man hittar någonstans att bo till att börja med så löser sig resten sen. Och vill man prompt vara ute sent och festa kan man säkert sova hos en klasskompis om det kniper också.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag kommer flytta om jag kommer in, vilket jag helt enkelt antar att jag gör och jag vill ändå flytta från min nuvarande stad:p Jag har stått i bostadskö i mer än ett år så jag lägger intresseanmälningar för fullt just nu men har inte fått någon visning än. Jag har kollat på blocket men inte hittat något intressant där. Det är lite klurigt det här med boende när man är student och jag räknar tyvärr med en eller två dubbla hyror.

Borås är det jag tänker flytta till för övrigt, eller Göteborg om det skulle dyka upp nåt där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp