Ansökan till högskola hösten 2013

Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag visste som sagt att jag skulle bli reserv, till agronom landsbygdsutveckling... 22 på hp och 14 i b2.. så hoppas antagning 2 blir bättre i hp då... men kom in på mitt 4 val iaf miljöanalytiker i kalmar rätt nöjd iaf :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Åh, är det någon här som har lite koll? Jag har sökt fem distanskurser (läser redan heltid), kom in på två av dessa men vill gärna läsa några av de andra som jag är reserv på i första hand. Dock vill jag ju inte tacka nej till de jag är antagna till. Vad händer om jag behåller mina reservplatser och tackar ja till de jag är antagna på, o sen blir antagen på reservplatserna? Jag kommer INTE vilja läsa alla fem nämligen...

Fattar fan inte, har 19.0, trodde jag var safe men nä... :(
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Grattis till alla er som kommit in.
Jag kom tyvärr inte in mer än på en 30 hP kurs som jag dock fungerar på att gå.
Har även kommit in på en yh-utbildning men är väldigt osäker på den.

Hur kollar man till vilka utbildningar man kan göra en efteranmälan på?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

När du söker på utbildningar så kryssar du i rutan där det står något om att utbildningarna ska vara öppna för sen anmälan.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag kom in på det jag hade sökt i förstahand, C-kursen i psykologi 30 p för att skriva min C-uppsats (samt en extra kurs i forskningsmetodik 15 p på distans som jag tackade ja till och ska titta närmare på för att eventuellt läsa bredvid C-uppsatsen). Väldigt skönt att veta att min plan håller i sig och att hösten är klar.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

KL

Kom in på mitt förstahandsval!!
Överlycklig tjej!

var heelt skakis när jag skulle logga in:D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Kl

Jag kom in på rättspsykologi som jag ska läsa vid sidan av socionom. Sjukt nöjd! :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag är antagen (såklart, eftersom det är inom programmet) men antagen med villkor på två av kurserna eftersom jag kuggade sista tentan på 7 hp :meh: Skriver omtentan i slutet av augusti, så länge jag klarar den så är det ju lugnt. Är bara orolig för vad som händer om jag inte klarar den, får jag inte läsa mina kurser då? :crazy:

edit: kurserna kräver hp inom ett visst ämne, det är därför jag är antagen med villkor, har 12 hp men behöver 15...
 
Senast ändrad:
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Kl
Grattis till er alla som kommit in!:D

Jag ligger på reservplats 1089, känns skit:(
Ligger dock som 9:a på juridik, distans 30 p. Hoppet känns ganska så litet..
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag kom också in! :bump:

Kandidatprogram i biogeovetenskap, Stockholms universitet :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Vad kul! Fast jag antar att du helst vill läsa läkare :) Hur ligger du till på reservlistorna? :)

Jo det var lite kul att jag kom in men nu har jag skickat iväg svaret och jag tackade nej till veterinärprogrammet. Det hade varit sjukt coolt osv men jag vill ju inte bli veterinär, jag vill bli läkare! Och det känns sådär att påbörja en utbildning som jag vet med mig att jag inte vill gå. Då är det bättre att ge platsen till någon annan som verkligen vill :)

Uppsala 122
KI 137
Lund 109
Linköping 100
Göteborg 80
Umeå 31
Örebro 61

Så ser mina reservplatser ut. Tror att jag kan ha chans att komma in i Umeå, skolan är inte den mest attraktiva och jag har läst på andra forum att det kan röra sig ganska ordentligt där.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag förstår dig, tycker du resonerar klokt. Hur känner du inför Umeå? Reservplats 31 låter ju ganska hoppfullt :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Om jag blir antagen kommer jag absolut tacka ja! Något annat skulle jag inte våga, tänk om det blir svårare och så kommer jag inte in..

Och jag har helt försonats med tanken på att bo i norrland igen! Tidigare ville jag ju verkligen INTE det men nu känns det helt okej faktiskt. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp