Ansökan till högskola hösten 2013

Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Beror på hur många som tas in i den kvotgruppen du står som reserv i.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Har sökt veterinärprogrammet och får bita på naglarna ett tag till. Reserv 12 i HP kvoten... Antagen på KI/ tandläkare men den hoppar jag nog.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

KL
Jag kom inte in på de två kurser jag verkligen ville läsa. Resevr 85 och 107, woopa :( Hoppas jag kommer in till våren istället om de går då.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Om man har sökt 3 program, och kommer in på andra valet, kommer då första valet att strykas?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Nej, inte om du tackar ja till reservplatsen på ditt förstahandsval.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Har blivit antagen till en 1-30 hP kurs men vill fortfarande stå reserv till 3 program & en 1-30 hP kurs.Någon som vet om man får ha det så?
Lite dumt att inte stå reserv till dessa kan jag känna.:crazy:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

KL

Ber om ursäkt ifall denna fråga varit uppe tidigare, men kan man se "vad" man kommit in på? Dvs om det är på Gymnasiebetyg eller HP-resultat, tex?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

nej jag tror inte att det går, du kan kolla på statistiken och se vad betygen och hp låg på, så kanske du kan få nått slags besked om vad du kom in på.
jag kom in på hp för jag hade den lägsta hp av dom som kom in då mina betyg va för dåliga ^^
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

En csn-fråga!
Måste man fylla i vilket belopp man kommer tjäna så länge man vet att man inte tjänar över gränsen? Jag vet ju tex inte om jag kommer tjäna något nästa år det beror ju på om jag får sommarjobb nästa år?
I sommar har jag sommarjobb, men jag kommer ju inte tjäna över gränsen, det har jag iaf koll på men hur mycket det blir vet jag inte.
Jag hade ju fyllt i att jag inte skulle tjäna något i våras och det har jag ju inte gjort förrän nu i juni då. Kommer de påverka något?

Och en annan fråga: jag läser ett program. Börjar alltså termin 3 till hösten. Det står att jag är antagen med villkor? Vad betyder det?
Dessutom fattas det typ 7,5 hp för alla jag frågat i klassen? Skall man inte läsa 30 hp var termin? Vi har en 15 hp kurs o en 7,5 hp kurs!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Ber om ursäkt ifall denna fråga varit uppe tidigare, men kan man se "vad" man kommit in på? Dvs om det är på Gymnasiebetyg eller HP-resultat, tex?

Jag tror inte man kan se det på sitt antagningsbesked men ring antagningen och fråga? De borde ju kunna se vilken kvot du blivit antagen genom :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag fyller inte om jag har tjänat något under det tillåtna beloppet. Spelar ju ändå ingen roll känner jag och jag har gjort så i tre år utan problem.
Antagen med villkor betyder att du ska vara godkänd på ett visst antal poäng från förra terminen innan du får gå vidare till dom nya kurserna.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

När bör man ansöka CSN om man står reserv & endast kommit in på en kurs & hur gör man när man ansöker?:crazy:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Aha! Så om jag inte har rätt antal poäng så får jag inte fortsätta läsa mitt program? Hur vet man hur många poäng det är? Jag har lite som släpar. Dock hoppas jag att det fixar sig direkt när skolan börjar, måste göra en redovisning och en omtenta :) Men är en kurs där vi inte får tag på läraren och inte fått veta om labbrapporterna är godkända efter att vi rättat det hen ville att vi skulle ändra...
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

KL

Grattis alla som har kommit in! Jag håller tummarna för er andra som väntar!

Såhär i efterhand ;)

Jag kom in på mitt förstahandsval - veterinärprogrammet - och är jätteglad :D Så till hösten blir det flytt för mig och hästen till Uppsala. Så spännande!

Någon mer som ska till Uppsala? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Någon som kommit in på ssk programmet? Vart i så fall?

Någon som står som reserv till samma program? Vart?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Grattis! :)

Jag ska också till Uppsala men ska inte läsa något program utan lite random kurser i latin, kemi (hoppas jag - sen anmälan) och anatomi m.m. Min plan är att läsa läkare på Karolinska nästa höst men ville inte hoppa på ett program direkt efter gymnasiet utan "chilla" lite ett år. :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

När bör man ansöka CSN om man står reserv & endast kommit in på en kurs & hur gör man när man ansöker?:crazy:

Om du inte behöver pengarna direkt kan du vänta med att ansöka - man kan söka ända till tre veckor efter kursstart :).
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Tack :D

Låter bra att göra lite annat först. Jag har också väntat med att söka in och bland annat varit utomlands ett tag och det är verkligen värt det :)
Ska du läsa på heltid?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Ja, eller kanske lite mer än heltid, hehe... :o men jag gillar att plugga och det är "bara" till januari. Sen är väl planen att kanske resa lite någonstans under våren. Jag är i Norge just nu och jobbar ihop lite pengar så om jag hittar ett extrajobb i Uppsala ska jag nog ha råd att både leva i höst och hitta på något till våren! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Mat till (små)barn
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp