Ja en kräm med korn i.
Det är ganska skadligt för huden att använda en sådan. Kemisk peeling är mer skonsamt och förstör inte huden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja en kräm med korn i.
Det fina med hudvård är att alla människor är olika och behöver olika saker. Själv tvättar jag mitt ansikte med tvål och har gjort i massor med år. Skulle jag bli torr, när det tex är kallt ute, så smörjer jag in med vad som finns hemma. Just nu är det en kräm från The Body Shop. Jag köper aldrig krämer själv, utan använder det jag får i present och julklapp etc.I någon av kroppshetstrådarna så tipsades det om någon hudvårdsserie som hade bra produkter till väldigt bra priser. Jag kollade lite då men tappade helt bort mig i utbudet. Vad mer än ansiktskräm behövs liksom?
Någon som vet vad jag pratar och som kan berätta vad man har de olika sakerna till?
Ja the ordinary var det!
Har jättetorr hy för det mesta och acne någon vecka varanna månad pga hormoner. Har haft Clinique tidigare som funkat super. Provade någon mycket lätt kräm från biotherm efter det men den hjälper inte tillräckligt. Köpte ceraphil på rekommendation men min hud gillar inte det alls. Verkar sätta igen mina porer helt.
Skadligt hur?Det är ganska skadligt för huden att använda en sådan. Kemisk peeling är mer skonsamt och förstör inte huden.
Skadligt hur?
Behöver man mer exfoliering än en peelingkräm? Serum, hur funkar det? Varför ska man ha det och hur ofta?
Jag har fått förklarat för mig att peeling är en tuff behandling för ansiktshyn eftersom den skrubbar ordentligt. I alla fall min känsliga hy blev mycket lugnare när jag slutade med peeling och började med BHA-syra.
Serum har man mellan ansiktsrengöringen men innan dag-/nattkrämen. Den ska vara mer vårdande och gå in mer på djupet än ansiktskrämen. När jag använde serum hade jag det till min kvällsrutin varje dag.
Såg att du använde Clinique och måste bara säga att jag känner typ ingen som tål den i längden. Min hy blev helt galet av det, rött och torrt och som fiskfjäll över hela ansiktet.
Ah ja jag vet att det är små korn i den men har inte upplevt att det skulle orsaka problem på något sätt. Tvärtom. Men använder mycket sparsamt, 1-2 ggr/månad ungefär. Går på ansiktsbehandling någon gång per år och där används också sådana krämer.Det är små korn i den krämen, så det är ungefär som att använda sandpapper för att göra rent huden
Alltså, det är lite av en smaksak om man föredrar mekanisk peeling med korn, eller om man vill ha en kemisk (finns de som är både och också). Kemisk peeling är oftast bättre för känsligare/mogen hy än mekanisk.Ah ja jag vet att det är små korn i den men har inte upplevt att det skulle orsaka problem på något sätt. Tvärtom. Men använder mycket sparsamt, 1-2 ggr/månad ungefär. Går på ansiktsbehandling någon gång per år och där används också sådana krämer.
Jag brukar gå på ansiktsbehandling på Axelssons spa och har från dom fått lära mig att aldrig använda peling krämer (sådana med korn i) eller skrubb handske (oavsett hur mjuk den är) i ansiktet utan endast kemisk peiling (någon särskild syra som jag inte kommer inte ihåg namnet på). Som jag uppfattade det av dom så bör typ ingen använda kräm med korn i på ansiktet. Jag själv är dock ingen expert.Ah ja jag vet att det är små korn i den men har inte upplevt att det skulle orsaka problem på något sätt. Tvärtom. Men använder mycket sparsamt, 1-2 ggr/månad ungefär. Går på ansiktsbehandling någon gång per år och där används också sådana krämer.
Jag är av princip lite anti hela tänket kring ”aldrig”. Min hud reagerar inte dåligt på peeling med korn. Inte alls. Tvärtom så känns den friskare och tar lättare åt sig av krämer plus att min foundation sitter mycket bättre. Men jag kan tänka mig att det är en dålig idé att använda dagligen.Jag brukar gå på ansiktsbehandling på Axelssons spa och har från dom fått lära mig att aldrig använda peling krämer (sådana med korn i) eller skrubb handske (oavsett hur mjuk den är) i ansiktet utan endast kemisk peiling (någon särskild syra som jag inte kommer inte ihåg namnet på). Som jag uppfattade det av dom så bör typ ingen använda kräm med korn i på ansiktet. Jag själv är dock ingen expert.
Vad är kemisk peeling? Hur ofta använder du det?Det är ganska skadligt för huden att använda en sådan. Kemisk peeling är mer skonsamt och förstör inte huden.
Vad är kemisk peeling? Hur ofta använder du det?
Vad är kemisk peeling? Hur ofta använder du det?
Hur ofta ska man använda serum? Varje dag? Bara ibland? Tänker att sån där hyaluronsyra kanske kan vara en idé. Och så någon variant av ansiktskräm? Såg att produkterna säljs på Åhléns och jag har presentkort där. Kan man gå dit och be dem plocka ihop lite saker eller måste man ha koll själv?