Ansiktsvård för fattiga

Milosari

Trådstartare
I någon av kroppshetstrådarna så tipsades det om någon hudvårdsserie som hade bra produkter till väldigt bra priser. Jag kollade lite då men tappade helt bort mig i utbudet. Vad mer än ansiktskräm behövs liksom?

Någon som vet vad jag pratar och som kan berätta vad man har de olika sakerna till?

I någon av kroppshetstrådarna så tipsades det om någon hudvårdsserie som hade bra produkter till väldigt bra priser. Jag kollade lite då men tappade helt bort mig i utbudet. Vad mer än ansiktskräm behövs liksom?

Någon som vet vad jag pratar och som kan berätta vad man har de olika sakerna till?

Ingen aning om vad för serie du menar men basen till ansiktsrengöring är: Rengöring för att bli ren (;)), ansiktsvatten för att sluta porerna och fuktcreme för att återfukta. Sen kan man göra det precis hur avancerat som helst med masker och olika cremer men med den basen kommer man långt om man inte har några större problem med hyn

Är märket The ordinary?

Ptja, du måste ge lite exempel på vad man har saker till, det finns så mycket. :p Nåväl, när jag höll på mycket med hudvård pga stökig/torr hy så använde jag rengöring, micellärt vatten (extra rengöring), BHA-syra (exfolierande, typ peeling utan korn som man lämnar på), serum (vårdande, extra fukt) och ansiktskräm (fukt).

Nu använder jag bara en mild rengöring och en hudkräm från apoteket. Min hy blev superfin efter jag började med p-piller. Men innan det var jag ändå hjälpt av min hudsvårdsrutin, slarvade jag fick jag direkt finnar eller knastertorra partier.

Ja the ordinary var det!

Har jättetorr hy för det mesta och acne någon vecka varanna månad pga hormoner. Har haft Clinique tidigare som funkat super. Provade någon mycket lätt kräm från biotherm efter det men den hjälper inte tillräckligt. Köpte ceraphil på rekommendation men min hud gillar inte det alls. Verkar sätta igen mina porer helt.

Är märket The ordinary?

Ptja, du måste ge lite exempel på vad man har saker till, det finns så mycket. :p Nåväl, när jag höll på mycket med hudvård pga stökig/torr hy så använde jag rengöring, micellärt vatten (extra rengöring), BHA-syra (exfolierande, typ peeling utan korn som man lämnar på), serum (vårdande, extra fukt) och ansiktskräm (fukt).

Nu använder jag bara en mild rengöring och en hudkräm från apoteket. Min hy blev superfin efter jag började med p-piller. Men innan det var jag ändå hjälpt av min hudsvårdsrutin, slarvade jag fick jag direkt finnar eller knastertorra partier.
Behöver man mer exfoliering än en peelingkräm? Serum, hur funkar det? Varför ska man ha det och hur ofta?

Ingen aning om vad för serie du menar men basen till ansiktsrengöring är: Rengöring för att bli ren (;)), ansiktsvatten för att sluta porerna och fuktcreme för att återfukta. Sen kan man göra det precis hur avancerat som helst med masker och olika cremer men med den basen kommer man långt om man inte har några större problem med hyn
Jag har försökt låta huden vara så mycket som möjligt och inte grejat om jag inte har använt smink. Men jag har blivit torrare med åren så jag får kansle tänka om?

Jag har försökt låta huden vara så mycket som möjligt och inte grejat om jag inte har använt smink. Men jag har blivit torrare med åren så jag får kansle tänka om?

Jag blev torrare och torrare av Clinique. Funkade fint först. För att efter ett tag bli supertorr och tom få utslag.

Jag måste vara jättenoga med vilken rengöring jag har. Fel gör mig till fnöske. Jag har kört Dermalogica nu i många år.
Sen har jag A-vitaminkräm från hälsokosten(billig) och på torrare partier Dermalogica Intensive Moisture Balance. Och så kör jag deras fuktmask ibland.
Iom att man behöver så lite av rengöring och att jag bara duttar Dermalogica-krämen på små ytor(typ där huden kan vecka sig och man kan få rynkor) blir det ju himla prisvärt och rätt billigt iaf.

Förut hade jag Hyaluronsyre-serum iom att det ger sån återfuktande effekt. Det behöver jag inte nu när jag äter sånt tillskott.

Försöker också se till att få i mig mkt bra fetter. Dricker jag te, som är uttorkande, slänger jag i en tesked cocosfett tex. Märker skillnad om jag inte gör det.

Sen om du anvnder smink på huden finns det ju olika typer som i vissa fall kan vara återfuktande och i vissa fall störa din hud med uttorkning som följd.

The ordinary rekommenderar jag. :) Verkligen prisvärt. Vad som behövs beror på hudtyp/problem.

Behöver man mer exfoliering än en peelingkräm? Serum, hur funkar det? Varför ska man ha det och hur ofta?

Där gör man väl olika och har väl olika behov.
Jag använder bara en mjuk skrubbvante sen forever typ. Det kostar ju extremt lite att hålla sig med om ekonomin är begränsad.
Jag kör i duschen med lite ansiktstvätt mjukt och försiktigt någon gång i v.
Är vanten för hård/vass vid köp kan man tvätta i tvättmaskinen några ggr.

La Roche posay och bioderma är två väldigt prisvärda märken som har grymma produkter!
Indy beauty har en väldigt bra rengöring, toner och en bra fuktmask. Jättebra priser. Alla de finns på apotek.

Lumene är också bra och lägre i prisklass.

Grunden enligt mig är rengöring, serum (som jobbar djupare än en kräm) och fuktkräm. Och, så fort solen är framme, spf!!
Därtill använder jag toner (inte alltid men ganska ofta), ögonkräm och så exfolierar jag regelbundet med masker och peelingar med olika syror. Gillar inte korn enbart. Sover med fuktmask varje natt, istället för nattkräm.

La Roche posay och bioderma är två väldigt prisvärda märken som har grymma produkter!
Indy beauty har en väldigt bra rengöring, toner och en bra fuktmask. Jättebra priser. Alla de finns på apotek.

Grunden enligt mig är rengöring, serum (som jobbar djupare än en kräm) och fuktkräm. Och, så fort solen är framme, spf!!
Därtill använder jag toner (inte alltid men ganska ofta), ögonkräm och så exfolierar jag regelbundet med masker och peelingar med olika syror. Gillar inte korn enbart. Sover med fuktmask varje natt, istället för nattkräm.

Vilken fuktmask sover du med?

Jag är en bit ifrån det där med att ha mer än en sorts kräm ;). Men borde kanske tänka om? Behöver man t ex rengöra mellan krämerna om man inte använt smink?

Jag blandar ibland in min fuktmask i fuktkrämen. Och ibland sover jag med den. Den är från Dermalogica, deras fuktmask.
När sambon fick någon torrhetsattack med fnas etc var den det enda som hjälpte.
Jag älskar den! Kan gärna rek den!

Just nu varvar jag mellan sleeping sensation från löwengrip (helt okej, inte mer än så) och beaute pacifiques instant hydrating mask (gillar skarpt, speciellt i samband med deras serum paradoxe!).

Annars är min favvo Origins drink up intensive hydrating mask, har gått igenom tre tuber av den och har en väntande i lagret hemma till när Löwengrips är slut :D.

Jag är en bit ifrån det där med att ha mer än en sorts kräm ;). Men borde kanske tänka om? Behöver man t ex rengöra mellan krämerna om man inte använt smink?

Hm rengöra mellan krämerna, hänger nog inte med på vad du menar där? Du lägger på serum efter rengöringen och tonern (om du har en sån, annars efter rengöringen), sen väntar du några minuter om du har möjlighet för att låta serumet sjunka in och sen på med fuktkrämen. Det finns fuktkräm med spf i, så ett serum (som inte är en kräm :D) och en fuktkräm med spf hade jag nog börjat med då 😊.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 745
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 443
Senast: Amha
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 445
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17